sobota 7. února 2015

Recenze: Eleanor & Park



Pro ostatní dokonalý nejsou, ale pro sebe ano. 

Název: Eleanor & Park
Originální název: Eleanor & Park
Autor: Rainbow Rowell
Žánr: Pro děti a mládež- Dívčí romány
Rok vydání: 2014/ originál: 2014
Počet stran: 335
Překlad: JanaKunová
Nakladatelství: Yoli
Vazba: Vázaná 

Romance ze školního prostředí, neobvyklá je v tom, že hlavní hrdinka není nejkrásnější holka na škole a její milý není nejúžasnější borec; ona je obyčejná, trochu při těle, on nenápadný kluk s částečně asijskými předky. Jejich zvolna se vyvíjející vztah překvapí je samotné a je líčený tak, že když se poprvé vezmou za ruku, připraví to o dech je i čtenáře.


"Nemám tě ráda, Parku. Já ... Myslím, že pro tebe žiju." 


Hrozně dlouho jsem tuhle knížku chtěla a když jsem ji konečně dostala, byla jsem nadšená. Čtení mi šlo samo od sebe. Autorčin styl mi hrozně sedl. Od začátku jsem si byla jistá, že tohle je přesně něco pro mě. 
Na začátku mi bylo Eleanor moc líto. Měla jsem chuť všechny ty paka na konci autobusu zkopat. Jak se, ale postupně Eleanor a Park sbližovaly byla jsem hrozně ráda. Vždycky jsem se usmála nad tím, jak si Park hrál s jejím náramkem. Takové roztomilé to bylo. 
Ke čtení jsem si musela pouštět punkrockovou hudbu, protože jinak bych se nedokázala pořádně vžít. Vlastně jsem si ani častokrát neuvědomila, že se nacházíme v osmdesátých letech.

Eleanor mu nenapsala dopis. Jen dvě slova.

Vtipné bylo, když jsem se nedokázala přenést přes prkotinu jako oční linky. Ne Eleanor, ale u Parka. Není problém si představit kluka s očními linkami, ale tady to prosně nešlo. Po nějaké době teda už ano. 
Knížka byla plná jako punkrockové hudby, ale i komixů. Park je Eleanor půjčoval. I tahle malá drobnost mi připadá neskutečně sladká.
To co jsem se na konci dozvěděla o Eleanořiném nevlastním otci, mi připadalo hnusné. Tohle normální člověk nedělá.
Velké plus téhle knížky je, že hlavní hrdinové nejsou rozhodně dokonalý, jak to většinou bývá. Jsou vlastně oba outsoudeři, ale přesto jsem si je oba zamilovala. Občas jsem je měla chuť zaškrtit (tak to mám snad u všech :D), ale absolutně mě dostali. 


Neexistuje jediný důvod, abysme si mysleli, že se přestaneme milovat. Ale máme spoustu důvodů myslet si, že nepřestaneme.

Celkové hodnocení: Rainbow Rowell podle mého názoru, udělala z celkem jednoduchého klišé naprosto dokonalý příběh. Je to kniha plná lásky, napsaná velmi inteligentně. Něco co si má přečíst každý.

Obálka: Je naprosto jednoduchá. Smetanová a na ní dvě malé postavičky. Všechno je skvěle sladěné. Originální a česká obálka jsou vlastně úplně stejné, takže není z čeho vybírat.

6 komentářů:

  1. Jej ty linky...přes to se asi taky budu muset chvíli přeášet :D

    Jinak na knihu se chystám proto, že už jsem si přečetla jinou knihu od stejné autorky a byla super...ale nejsem si jistá, jestli je ten příběh to pravé ořechové právě pro mě. Tak snad nezklame :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj zvykneš si :) Musíš prostě vyzkoušet. Snad se ti bude líbit ;)

      Vymazat
  2. mam ji doma a jeste jsem se k ni nedostala. vim ze ji hodne lidi chvali, ale slysela sem, ze u ni i nekdo brecel a na to ted nemam odvahu, sem srab :) no snad brzo ... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sice nebrečela, ale věřím že někdo brečet mohl. ☺

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)