úterý 3. března 2015

Recenze: Anna krví oděná




On loví duchy a ona vraždí lidi

Název: Anna krví oděná
Originální název: Anna Dressed in Blood 
Autor: Kendare Blake
Rok vydání: 2013/ 2012
Počet stran: 272
Překlad: Andrea Vašíčková
Nakladatelství: Baronet
Vazba: Vázaná s přebalem   


Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.
Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov.


Anna Korlovová. Zavražděná roku 1958 - Kým? - To nikdo neví. - Jak? - To taky nikdo pořádně neví. - Tak jak to víš ty? - Spousta lidí to ví. 

Když jsem knížku objevila pod stromečkem, byla jsem nadšená. Rodiče mi letos nadělovali jen samé krásné knížky to se musí nechat. Když jsem se tak na půl vžila do hlavního hrdiny nemohla jsem se odtrhnout. Četla jsem asi takhle: Ráno, v autobuse, ve škole, na sedačce, na židli a nakonec v posteli. Krása co? Cas byl podle mě super hrdina. Já to dokázala uznat až v polovině. Tak jako co? Teprve druhá/ třetí knížka kdy patřily myšlenky klukovi. Nejvíc jsem se těšila až se objeví Anna. Představy jsem měla jiné než se ukázalo že je. Čekala jsem větší horor protkaný láskou kluka s duchem. Hold jsem neměla nic čekat dopředu. Pak jsem, ale byla spokojenější a spokojenější. Knížka mě do sebe pohltila a ještě nepustila. Čím víc se do příběhu ponoříte tím víc vás nadchne. 

Mrtví mají jednoduché motivy k útoku: nenávist, bolest a zmatek. Zabijí vás, protože to jediné jim zbylo.



Jsem teď nucena se přiznat. Nikdy jsem nebyla na nějaké duchy nebo upíry. Všechno mi to přišlo až moc nereálné, ALE (Dneska s tím ALE nepřestanu) teď to až tak nereálné není. Tím pádem chci moc poděkovat autorce že teď můžu číst i knížky s nadpřirozenejma bytostma. Jinak má autorka krásný a čtivý styl psaní. Nezvládla bych napsat myšlenky kluka (zase jsem u toho). Moc ráda bych si od autorky přečetla ještě něco jiného tak snad brzy. Myslím že knížka je i pro ty kteří mají rády lásku, protože ta je tu taky. Člověk a duch jak to asi může dopadnout to musí zjistit každý sám. Poslední co mě na knížce nadchlo byla obálka. Ta je krásná a vlastně i strašidelná. ,,Bu, bu, bu." 


Děje se něco, kamaráde? - Jen, že tohle není moje auto a nemám peníze na to ho spravit, když se rozhodneš svrhnout mě z mostu.


Závěr: Anna krví oděná je rozhodně zajímavá knížka. Okamžitě mě do sebe vtáhla a pořád se to jen zlepšovalo. Vždycky jsem četla jen nějaké slaďárny, ale tohle bylo fajn zpestření. Sice je tu i láska, ale vraždící duch to celkem zašťouchl do pozadí. 

Obálka: Obálka je nádherná a krásně vystihuje obsah knížky (aspoň podle mě). Když se třeba zadíváte víc na Anniny šaty uvidíte že jsou květované což je myslím super. No a pak se sundá přebal a je tam to samé akorát nebarevné a  menší.  

3 komentáře:

  1. Trochu mě mrzí v tvé recenzi ten spoiler na konci. Knihu jsem sice četla, ale i tak. A souhlasím, je to vážně dobré, mnohem lepší než druhý díl, merlinužel. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš když jsem recenzi psala ani jsem si ten spoiler neuvědomila.

      Vymazat
  2. Tuto knihu jsem prozatím nečetla, ale už dlouho nad ní přemýšlím :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)