úterý 17. března 2015

Recenze: Divergence

Do jaké frakce jít?

Název: Divergence
Originální název: Divergent
Autor: Veronica Roth
Rok vydání: 2012/ originál: 2011
Počet stran: 344
Překlad: Radka Kolébáčová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná 


Hlavní hrdinka Beatrice žije v Chicagu budoucnosti, kde je společnost rozdělena do 5 frakcí a každá z nich se věnuje pěstování určité ctnosti - Odevzdanost, Neohroženost, Sečtělost, Mírumilovnost a Upřímnost. Každý rok ve stanovený den si musí všichni šestnáctiletí vybrat jednu z frakcí, do níž budou patřit po celý svůj život. Beatrice se rozhoduje mezi tím, jestli zůstane s rodinou, nebo bude sama sebou - obojí mít nemůže…

Jedna volba
Rozhodne o tvých přátelích
Jedna volba
Určí tvou víru
Jedna volba
Předurčí tvou budoucnost
Jedna volba tě změní!

Řekla bych že tuhle knížku nemusím ani představovat. Jedná se o jednu z nejznámějších dystopií. To by mě lo stačit.
Dělám si legraci. Doufám že to bude stačit stručně. Přeneseme se do dystopického Chicaga, země je zničená válkami a v tomhle městě žijí jediní lidé. Jsou rozdělení do pěti frakcí: Neohroženosti, Sečtilosti, Upřímnosti, Mírumilovnosti a Oddanosti, no a pak tu jsou ještě Odpadlíci. Každá frakce má ve společnosti nějaký úděl. Do šestnácti žijete v té frakci, kde jste se narodili. Jenže pak si můžete vybrat.
Výsledek obrázku pro divergence frakceV tomhle problému se nachází Beatrice. Neví pro kterou se má rozhodnout. Nakonec si vybere Neohrožené. Tak to všechno začíná.
V převážné většině knihy, je Beatrice nováček. Je v zácviku. Ještě se z ní může stát Odpadlík.
Vybere si nové jméno, Tris. Nechá si udělat tetování. Najde si přátele, nepřátele a lásku. Přátelé přijdou v podobě až moc upřímné Christiany, chytrého Willa a hodného Ala. Nepřátelé v podobě Petera, ale ještě něčeho o čem zatím neví. No a jako láska je tu Tobias neboli Čtyřka. Učitel nováčku. Ten se zamiluje do Tris a ona do něj.

,,Jo," odpovím. ,,Jenom si přeju, aby si mě tady nechali napořád a já už se nikdy nemusela vidět s Peterem." Vlastně nevím, kde to ,,tady" je.
                                                                               83. strana

Když se přesunu k samotnému ději, tak musím říct že ten mě bavil. Byla jsem častokrát začtená a nemohla se odtrhnout, ale někdy jsem se zase nudila. Prostě se to střídalo, ale konečný závěr je dobrý.
Výsledek obrázku pro divergenceVlastně mě nebavil jen začátek a konec. U začátku to tak většinou bývá. Nechci nějak prozrazovat co se stane, ale mě už to tolik nesedlo. Chápu že prostě bylo potřeba, aby se děj dál odvíjel. Jenže to už nebylo nic pro mě.
Tak, když oni z něj udělají něco a ona ho zase vrátí do normálou jen díky lásce. No, na mě trochu moc. Tak, ale k dystopiím to patří.
Tris jsem měla do určité míry ráda. Nikdy se z ní nestane moje nejoblíbenější hrdinka, ale nemůžu říct že by byla strašná. V některých věcech se, ale podle mého názoru chovala hrozně. Tromu mě i udivuje, že na začátku byla, dá se říct jedna z nejslabších a na konci byla nejlepší.
Čtyřku jsem neměla ráda vůbec. Byl mi už od začátku protivnej a celou knížku bych mu nejradši vyškrábala oči. Ani herec to nezachránil. Někdo má hold smůlu. Z ostatních postav jsem si oblíbila jen Willa a Petera. Will mi byl prostě sympatickej a nevadilo by mi, kdyby byl on hlavní postava. Nejspíš se hodně lidí diví že mám ráda Petra. Ne že by mi byl svím chováním sympatický, ale myslím že na něm něco bude. Že zas tak blbej není.

Mohutná ruka mi zašátrá po prsou. ,,Říkáš šestnáct , Škrobe? Ale jseš plochá jako dvanáctka." Druzí dva se zařechtají.
                                                                              197. strana

Závěr: Nedá se říct že by tahle knížka byla nějak špatná, ale úplně nejlepší nebyla. Jak vtažením do děje tak zajímavostí se to střídalo. Většinou, ale převažovalo to, že mě to bavilo. I u postav to bylo rozporuplné. Některé jsem ráda měla, ale někoho bych nejradši zamordovala.

Obálka: Ta je s nepatrnými změnami úplně stejná jako originál. Dost se mi i líbí. Modrou mám ráda a ten oheň na ní je taky pěkný. Celá je dobře sladěná. Řekla bych. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem šťastná za každý komentář :)