středa 25. března 2015

Recenze: Překroč svůj stín

Z "královny" školy...odpadlíkem

Název: Překroč svůj stín
Originální název: Pushing the Limits
Autor: Katie McGarry
Série: Překroč svůj stín (1)
Rok vydání: 2014/ originální: 2012
Počet stran: 376
Překlad: Adéla Špínová
Nakladatelství: COOBOO
Vazba: Vázaná



Nikdo neví, co se stalo té noci, kdy se z Echo Emersonové, populární holky, stal outsider s podivnými jizvami na rukou, o kterých si špitá celá škola. Dokonce ani Echo nezná celou pravdu, co se té strašlivé noci odehrálo. Ale byla by moc ráda, kdyby se vše vrátilo k normálu. Ovšem když se v jejím životě zjeví Noah Hutchins, hezoun v černé kožené bundě, co holky vlastně jen využívá, její svět se obrátí vzhůru nohama takovým způsobem, že si to ani v nejdivočejších snech nedovedla představit. Noah jí totiž rozumí. A pomůže jí najít odpovědi. Přitom by neměli mít vůbec nic společného. A se všemi těmi tajemstvími, která v sobě oba nesou, je v zásadě nemožné, aby byli spolu. Přesto nedovedou potlačit vzájemnou přitažlivost. A Echo se ptá sama sebe, jak daleko může zajít, aby překročila vlastní stín, a co všechno je ochotná riskovat pro kluka, který ji může znovu naučit, jaké to je, když člověk miluje.

Ashely překvapeně zamrkala ,,Prosím?

Výsledek obrázku pro překroč svůj stín
No tak tuhle knížku jsem musela číst pořád. Bylo hrozně těžké ji odložit. Jeden z nejdojemnějších příběhů které jsem kdy četla. Hodně se mi líbilo že to bylo psané jak z pohledu Echo tak Noaha. Ze začátku jsem Noaha neměla zrovna dvakrát ráda, ale pak jsem si ho oblíbila. Někdy v půlce jsem se víc těšila na kapitoly vyprávěné Noahem než na ty které vyprávěla Echo. Nedokážu a ani si nechci představit že bych byla ve stejné situaci jako Echo. Měla bych celé pořezané ruce a nevěděla proč, moje máma by byla blázen, můj bratr by byl mrtví a můj táta by čekal dítě s mojí chůvou. Malinko masakr. Vlastně je Echo super. Nakonec našla odvahu ukázat jizvy a nestydět se za ně a to je něco co já bych asi nedala. Noah má taky svoje problémy které by nikdo nechtěl. Zemřely mu rodiče a on se snaží dostat do péče své dva mladší bratry, ale jeho šance jsou mizivé. 



Otázkou bylo, jestli jí důvěřuju natolik, abych ji tam pustil.


Knížka v podstatě vypráví o tom jak se do sebe dva lidé zamilovávají a společně se potýkají s tím co jim život připravil. V některých chvílích se mi chtělo brečet, ale nakonec jsem slzy udržela. Je něco jiného když čtete nějakou knížku ve které jsou víly a vaši oblíbenou zabijí a vy u toho brečíte to, protože v takové knížky jako je tahle se mohou stát i ve skutečnosti a klidně třeba i mě (doufám že se to nestane). Jinak jsem Noahovi fandila, aby své bratry dostal do péči i když mi bylo jasné že se to nejspíš nestane. Ostatní postavy jsem ani moc nevnímala. Někdy teda bylo nutné abych nějakou tu vedlejší postavu zaostřila (například incident na školním plese). Vedlejší postavy mi totiž nebyly moc sympatické až teda na Echynu nejlepší kamarádku a Noahova nejlepšího kamaráda (ráda bych vám řekla jména, ale nepamatuju si je a nehodlám se ponížit k tomu se podívat). 



Ptal se, protože chtěl získal čas ,než mi dá kopačky?


Obálka: Myslím že tahle knížka má naprosto krásnou obálkou plnou lásky. Když se mě můj bratr ptal co čtu jen jsem odpověděla ,,Líbaj se tam na všech stranách." a hned věděl. Jo fakt se líbaj na celý knížce. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem šťastná za každý komentář :)