Recenze: Ve tvém pokoji

Autor: Jordanna Fraiberg
Rok vydání: 2010/ originální: 2008
Počet stran: 176
Překlad: Dana Stuchlá
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná

Dvě rodiny si během prázdnin vymění domy. Molly, toužící stát se módní návrhářkou, a Charlie, blázen do cyklistiky všeho druhu, kteří se v životě neviděli, jsou tak nuceni obývat pokoj toho druhého. Poznávají se až přes emaily a také chat, ukazují si navzájem, co zajímá toho druhého. Vzdálenost sice působí nejedno nedorozumění, ale sympatie postupně narůstají…

,,Myslel jsem, že tohle je tvůj pokoj." Celest se na něj nechápavě koukala. ,,Jsi tady všude," vysvětlil jí Charli a ukázal na výstavku jako na důkaz. ,,Molly a já jsem nejlepší kamarádky už od malička." objasnila mu Celest a vkráčela do pokoje.
47. strana

Love and freedomPro mě takové odpočinkové čtení na léto. Číst v Únoru asi nebyl úplně nejlepší nápad, protože od té doby se na léto neskutečně těším. Nejedná se o nějak napínavý či nadprůměrný příběh, ale je to taková klasická zamilovaná knížka. Nemůžu autorku nějak obdivovat, protože ani není za co. Navíc je část knihy psaná v emailech a chatu. Nikdy jsem takhle zpracovanou knížku nečetla, takže to pro mě bylo něco nového. Charakter postav mi nepřišel nějak extra rozpracovaný,ale možná je to i dobře. Knížka s takovýmhle tématem by asi nebyla tak oddechová, kdyby se tam do podrobna rozvíjela každá postava.

Podívej se na hvězdy / podívej se, jak ti krásně svítí / a na vše, co děláš.
Coldplay, ,,Yellow"

Knížka se vlastně odehrávala na dvou různých místech. V Los Angels kam se "nastěhoval" Charlie a v menším městě poblíž hor kam se "nastěhovala" Molly. Víc se mi líbilo v městečku u hor. Nemusím moc velká města a tak jsem radši jezdila s Molly na kole v horách.

Na celém světě není vhodnějšího srdce pro mne než to tvoje.
Na celém světě nenajdeš takovou lásku, jako je ta moje.
Maya Angelouvá

Musím, ale říct že jsem si Molly oblíbila. Byla toková milá, hodná a ne dvakrát výrazná, ale byla fajn hlavní hrdinka. Na to že byla z Los Angels mi tam charakterem moc nezapadala (ne že bych někoho z Los Angels znala, ale ve srovnání s její nejlepší kamarádkou Celest). Víc mě právě bavily kapitoly z Mollyna pohledu. No a právě kapitoly z Charlieho pohledu mě moc nebavily. Neříkám že všechny byly hrozné, ale nebyli pro mě tak zajímavé. Charlieho jsem si právě moc nezamilovala. Nebyl pro mě ten "dokonalý" klučičí knižní hrdina. Vlastně jsem ho měla párkrát chuť zaškrtit (jsem to ale hodná). Třetí poslední důležitá postava je právě Celest. Po většinu knížky pro mě byla obyčejná holka z USA a moc jsem ji v lásce neměla, ale na konci si to poopravila.

Celou dobu jsi předstíral / tolik na téma šťastný konec.
Avril Lavinge, ,,My happy ending"

Závěr: Knížku bych doporučila holkám na to letní nenáročné čtení. Pro mě samotnou byla knížka zpříjemnění na dva dny (sice ne letní, ale nedá se nic dělat).