Recenze: Nebe je všude

Autor: Jandy Nelson
Rok vydání: 2015/ originální: 2010
Počet stran: 302
Překlad: Veronika Volhejnová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná

Sedmnáctiletá Lennie je knihomolka, má ráda muziku a svůj klarinet. Žije ve stínu své báječné sestry a trochu jí hraje druhé housle. Sedmnáct let se dělily o šaty, myšlenky, radosti i strasti. Ale teď je Bailey mrtvá a Lennie najednou přespává v domě smutku pod zamračenou oblohou. Jako by někdo vypnul nebe. Lennie se navíc do toho všeho zamiluje - poprvé ve svém životě a hned do dvou kluků. Joeho tajemný úsměv trumfne snad už jen jeho hudební talent a Toby je tichý pohodář, skejťák a hlavně Baileyina velká láska.

Lennie z toho má pěkně zamotanou hlavu, jeden z kluků jí pomůže vymanit se ze smutku, druhý jí do něj naopak uvrhává. Lennie se pokouší vypsat si duši na každý kus papíru, který najde, ale pomůže jí to najít tu pravou cestu, svou vlastní melodii ve všem tom hluku na světě? Křehký a dojemný příběh o ztrátě a životě, palčivých pocitech bezmoci a nenávisti i lásce zároveň.

,,To nic, Len. Bails by to pochopila." Zní to absolutně nepřesvědčivě. ,,A stejně už se to niky nestane, ne?" ,,Jasně že ne,"odpovídám a doufám, že nelžu. A doufám, že ano.
58. strana

Když jsem tuhle knížku viděla hned jsem ji musela mít a jsem ráda že jsem si ji koupila, protože ve mě zanechala takový zvláštní pocit. Sice děj nebyl nějak zvláštní a nebo děsivý, ale myslím že autorka dokázala v člověku vyvolat spoustu pocitů. Tak já jsme měla v jedné chvíli chuť brečet a na další stránce jsem se už smála.  Jednalo se o naprosto jednoduchý děj, který byl doplněn takovým textoobrázkem. Ten textoobrázek pro mě bylo často obtížné rozluštit, ale bylo to zajímavé doplnění. I s tímhle luštěním jsem měla knížku za dva dny přečtenou. Hne po přečtení se zařadila mezi mé doživotní lásky.

A dolů k potoku. Kde jsme spolu vzlykali pod černým kabátem, který nám držel nad hlavou, aby nás chránil před nečasem.
(Nalezeno na zmačkaném kusu notového papíru na začátku stezky)

Výsledek obrázku pro nebe je všude
Lennie jsem jsi zamilovala v prvních pár kapitolách a mám ji ráda pořád. Je mi sympatická jak svou láskou k hudbě kterou máme společnou tak i láskou ke knihám a spoustou jiných věcí které si ani neuvědomuji. Dá se i říct že jsem měla ráda i Bailey která se tu jako živá neobjevila. Postupem času jsem se o ní dozvídala zajímavé věci (které by mě ani nenapadly). V první části jsem fandila Tobymu, ale nakonec jsem si zamilovala Joea.  Hlavně v posledních dvou kapitolách jsme si ho zamilovala.  Nedivím se že Lennie se chvílemi nemohla rozhodnout, protože já bych také nemohla. Pro mě dvě poslední hlavnější postavy jsou babička a Velikán.  Babička jsou prostě naprosto super postavy. Není co řešit.

Patřím ti. Moje srdce je tvoje. Slyším ve tvé hudbě tvou duši.
(Nalezena na posteli v lesní ložnici)
(Nalezena znovu v ztělesněném chaosu v koši, když ji Lennie roztrhala)