sobota 16. května 2015

Recenze: Rezistence

Frakce se rozpadají....
Název: Rezistence
Originální název: Insurgent
Autor: Veronica Roth
Rok vydání: 2012/ originál: 2012
Počet stran: 368
Překlad: Radka Kolebáčová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná




Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout
už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale
vyrovnat se vším, co to znamená?

Jedna volba
Volba znamená oběť
Oběť znamená ztrátu
Ztráta znamená břemeno
Břemeno rozpoutá bitvu
Jedna volba tě může zničit

Výsledek obrázku pro insurgentTohle byl pro mě díl u kterého jsem si říkala "Spojka mezi dvěma naprosto jinými příběhy". Taky jsem si tady víc oblíbila Čtyřku. Sice se nestal mím miláčkem, ale už mi nevadí. Zase musím říct že Petera nepřekoná asi už nikdo a v tom jsem si jistější po tom co vím co udělal. Tris mi v tomhle díle přišla vlastně i namyšlená. To z toho důvodu že vždycky, když šla někam kde ji mohli zabít tak mi připadalo že si myslí že jí nic neublíží. Asi zase jen můj názor, ale tak co. Často mě napadalo jak by tenhle příběh vypadal kdyby každý byl na druhé straně. Jakože: Tris, Tobias atd. by chtěli vládnout a Janie, Peter atd. by byli prostě hodní. Věřte nebo ne, ale celkem by to i šlo. Proč taky ne? Jo no Janie je vlastně potvora. Mám hold divný úvahy.


Pravda, jako divoké zvíře, je tak silná, že se nenechá uvěznit v kleci.
                                     Z manifestu Upřímných

Celkový děj mi připadal celkem zvláštní. Rozhodně jsem do něj byla hned začtená a příběh jsem si užívala. Jenže jsem si v některých částech připadala jako kdybych četla nějaký příběh ve kterém jde jen o vědu. Takže jsem něco nechápala. Většinou to bylo něco s genetikou kde se mluvilo ani nevím o čem. Jindy to byl hlavně akční příběh. Té romantiky tam bylo naprosto minimálně a to je i dobře. Hodně knížek co čtu má hlavní téma láska a podobně. Navíc mi sem ta romantika ani nesedí. Tak když vám tady pořád někdo umíra na tu romantiku čas není.

Video skončí. Místo něj se na stěnu promítá jen modrá záře. Stisknu Tobiasovi ruku. Na chvíli se rozhostí ticho, jako by všichni zatajili dech. Pak se strhne povyk.
                                351. strana


Závěr: Bylo to o něco horší, ale i lepší než první díl a zatím mě od následujících dílů nic neodradilo.

Obálka: Obálka je krásná. Skvěle ladí se zbytkem série a ten strom Mírumilovných je naprostá bomba.

2 komentáře:

  1. Zatím jsem se nedostala ani k jednomu dílu, ale vesměs čtu pozitivní reakce, tak možná někdy:) Hezky jsi to napsala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ami: Jujky! Už je to sice delší doba, co jsem knihu, potažmo celou sérii četla, takže si všechno moc nepamatuju, ale svojí recenzí jsi mě úplně nakopla, takže si sérii zase přečtu.
    Je pravda, že Rezistence je trochu slabší než Divergence, ale obálku má úžasnou :3
    Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)