Recenze: Aliance

Autor: Veronica Roth
Rok vydání: 2014/ originál: 2014
Počet stran: 366
Překlad: Radka Kolebáčová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná

Na frakcích založená společnost, v níž Tris Prior kdysi věřila, je v troskách – zničená násilím a mocenskými boji, zjizvená ztrátou a zradou. Když tedy dostane možnost prozkoumat venkovní svět, neváhá, je připravená. Třeba právě za plotem ona i Tobias naleznou společný lehčí život, svobodný od zbytečně komplikovaných lží, zamotaných vztahů a bolestných vzpomínek.
Ale Trisina nová realita je mnohem alarmující než ta, co nechala za sebou. Staré objevy jsou rychle zbaveny své důležitosti. Výbušné nové pravdy mění srdce těch, které miluje. A Tris tak znovu musí bojovat, aby dokázala pochopit složitost lidské povahy – i své vlastní – zatímco čelí rozhodování o odvaze, oddanosti, obětavosti a lásce.
Vyprávění ze dvou pohledů přivede sérii k silnému závěru a odhalí tajemství dystopického světa, jenž uchvátil miliony čtenářů

Jedna volba
Jedna volba
Tě změní
Jedna volba
Tě může zničit
Jedna volba určí
Tvou budoucnost

No nevím nevím. Tahle knížka byla dobrá (vážně dobrá). Lepší než druhý díl, ale horší než první díl (takový zlatý střed :D). Nevím proč, ale nevím  co mám k téhle knížce říct. No umřelo tu modně mých oblíbených postav a myslím že ta poslední smrt byla od autorky hodně velká podlost, ale zase to tam patřilo a asi by bylo divné kdyby všechno dopadlo... a žili šťastně až do smrti. Hold by to nešlo. Nejlepší by bylo kdybyste si v téhle sérii nikoho neoblíbili, protože je 90% pravděpodobnost že umře. Blbý co? Když srovnám tenhle díl s prvním tak tenhle byl na mě až moc genetický, ale na umírání byl asi lepší. No v tomhle díle bylo hold moc genetiky, vědy a takových blbostí (no nejsou to blbosti). Musím přiznat že některé nové postavy mi celkem vadily, ale s tím nic nenadělám. Na tenhle díl jsme se hodně těšila a myslím že jsem se tak nějak dočkala. Bylo tu zajímavé i to že první dva díly byly psané jen z pohledu Tris, ale Aliance byla psaná z pohledu Tris i Tobiase. Díky tomu jsem si Tobiase i celkem oblíbila. Nepřirostl mi k srdci tak že bych brečela kdyby umřel, ale už by mi ho bylo líto.

Každou otázku, kterou lze položit, je nutné zodpovědět,
nebo se jí alespoň zabývat.
Nelogické myšlení je třeba odstranit hned zpočátku.
Chybné odpovědi je nezbytné opravit.
Správné odpovědi je nutné potvrdit.
                                         Z manifestu Sečtělých

Výsledek obrázku pro allegiant filmNemám tu už asi jak rozebírat postavy, protože jsme je rozebírala už v prvních dvou recenzích. Spoustu postav už tu nebude, ti kteří přežijí nejspíš umřou, ale ne všichni. Tím že už se příběh většinou neodehrává v Chicagu tak si musíme přivyknout novému prostředí a smířit se s tím že už tu nikdy nebudou ty "skvělé" frakce a to na co jsme zvyklí. I přes to se mi knížka četla vážně dobře. Vždycky když jsem začala číst další knížku od této autorky bylo mi jasné co čtu, protože Veronica má pro mě zajímavý styl psaní a já vážně vždycky věděla co čtu. V tomhle díle jsme se dozvěděli víc o minulosti Trisiných rodičů (spíše její matky).

Prsty přejedu po rytině svého jména, Tobias Eaton. Tohle jsou moje geny, moje brynda.
Nechci do toho Tris tahat.
,,Dobře," souhlasím. ,,Vyrazíme."