pátek 19. června 2015

Recenze: Čtyřka- Divergentní povídky

Jaký byl přestup Tobiase...?

Název: Čtařka- Divergentní povíky (0.1)
Originální název: Four- A Divergent Story Collection
Autor: Veronica Roth
Rok vydání: 2014/ originál: 2014
Poče stran: 192
Překlad: Radka Kolebáčová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná 



Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými – zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů – nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí. O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem.

Jednou možná, ale teď ještě ne.
Mami.
-4 
PS: Jsem rád že nejsi mrtvá.
                                                  123. strana

Výsledek obrázku pro four veronica roth
Tuhle knížku jsem četla z takové té "povinosti" dočíst celou sérii. Do téhle knížky jsem nešla s nějakým očekáváním, šla jsem do ní s tím že si přečtu ještě něco z pohledu Tobiase a budu mít dočtenou celou sérii. Je jasné že oboje se stalo pravdou. Knížka je celkem tenká takže se četla lehce. Není v ní žádný příběh, jsou tu jen několika stranné útržky Tobiasova přestupu a toho co známe z Divergence. Myslím že pravím fanouškům se líbit, ale není moc potřebná. Nenajdeme v ní nic co bychom potřebovali vědět. S odstupem času mám na tuhle knížku horší a horší názor. Prostě mě nebavila. Nepřijde mi nějak extra záživná a ani zábavná. Je to prostě jen něco co se napsalo, protože buď čtenáři chtěli ještě něco a nebo jen kvůli penězům. No a, protože mám autoru ráa tak doufám v to první. Bohužel by bylo lepší kdyby už nic nenapsala. Veronica má určitě talent, ale tohle se jí nepovedlo. Nemastný a neslaný příběh. Abych pravdu řekla hned po dočtení jsem si říkala že je to takové průměrné, ale je to až někde v podprůměru. Sice to není nejhorší knížka co jsem letos četla, ale bohužel je druhá. No co se dá dělat že? 


,,Musíš ji zabít," pochopí Tris.
,,Jo, pokaždý."
,,Není skutečná."
,,Ale působí tak. Všechno tak působí."
                                                                   169. strana

Závěr: Pro mě je to zklamání. Doufala jsem v průměr, ale ani ten nemám. Taky vás knížka zklamala a byli by jste radši kdyby ji autorka nenapsala?

Obálka: Obálka je pro mě vlastně jediné pozitivum na téhle knížce. Je krásně modrá, pěkně se hodí k přecházejícím dílům a ten kolotoč naprosto miluju.  

4 komentáře:

  1. Mně se líbila. :) Rozhodně víc než Aliance...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bohužel ne. :) Aliance taky dobrá nebyla.

      Vymazat
  2. Další z knížek, na které se chystám. Co mi, ale říkala kamarádka tak je to víceméně to samé co se dělo Tris... Tak uvidím, ale přečíst si jí chci už jenom protože se mi celá série moc líbila ♥ :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoje kamarádka měla pravdu...jestli se ti série líbila, tak si ji přečti. :)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)