Recenze: Dokonalý pár

Autor: Ally Condieová
Rok vydání: 2012/ originál: 2010
Počet stran: 328
Překlad: Martina Neradová
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba: Vázaná s přebalem

Cassie vždy věřila, že podřídit se těmto rozhodnutím je jen malou daní za dokonalý život. Když jí tedy Společnost vybere jako životního partnera jejího nejlepšího kamaráda Xandera, nepochybuje o tom, že je to ten pravý… dokud se na displeji s jeho portrétem nakrátko nemihne tvář někoho úplně jiného. Cassie musí najednou řešit obrovské dilema – volit mezi Xanderem a Kyem, jediným životem, jaký kdy poznala a dovedla si představit, a cestou, po níž se dosud nikdo nevydal. Musí volit mezi dokonalostí a citem, který možná dokonalý není, zato je však upřímný.
Výsledek obrázku pro dokonalý pár ally condie

V dokonalém světě o všem rozhodují správci- koho budete milovat. Kde budete pracovat. Kdy zemřete.

Na tuhle knížku jsem moc a moc těšila. Očekávání jsem měla větší než jsem měla mít. Podle anotace jsme čekal víc akce a prostě víc všeho. No hold jsem se nedočkala. Jako jo byla tam nějaká akce, romantika a ty další věci pro které ani nemám název. :) Jenže to bylo takové nudné. Styl psaní mi zrovna dvakrát nesedl a já se do čtení v částech i nutila. Neříkám že se mi kniha celkově nelíbila, ale znám lepší dystopie. Hodně lidí říká že je tahle kniha podobná jiným dystopiím, já si to po dočtení knihy myslela také, ale je to už nějaký ten Pátek co jsme Dokonalý pár dočetla a s odstupem času si to myslet přestávám. Protože každá dystopie si je něčím podobná a v něčem jsou stejné.

Do dobré noci neodcházej tiše.

Do dobré noci neodcházej tiše,
na konci dne má stáří jasně žhnout;
běsni a zuř, když světlo stěží dýše.
Ač moudrý ví, že tma zvítězí i příště
a slova bleskem nerozčísla proud;

do dobré noci neodcházej tiše.

Výsledek obrázku pro dokonalý pár ally condieNo a teď něco o postavách. Cassie mi nějak zvlášť k srdci nepřirostla a není taková ta moje nej hrdinka, ale mám ji celkem ráda. V některých chvílích mi, ale přišla až moc dětinská. Někdy zase byla až moc dospělá a já tohle nesnáším. Nikdo (jo někdo jo) se nemůže chvíli rozhodovat jako dítě a pak jako třicetiletý. Xander mi zase přirostl k srdci hned. Je sympatický a navíc mi přijde že se ke Cassie hodí víc než Ky. Ky je pro mě takový ne nesympatický člověk, ale takový typ člověka ke kterému nemám chuť mít nějaký velký vztah. Sice mi ho bylo v nějakých chvílích líto, ale to je mi spousty lidí a knižních postav.  Ze všech dalších postav jsem si oblíbila Cassieného dědečka. Ten nebyl v knížce moc dlouho, ale i po tu dobu co se objevil mi byl sympatický. Jeho rozhodnutí odledně (ten kdo četl ví čeho a ten kdo ne si to hold musí přečíst) mi přišlo správné a svobodné. Celový systém dokonalého světa mi ze začátku přišel takový nějaký, ale později mi přišel přehnaný. Dobře práce, partner a smrt se ještě skousnout dá (navíc mi přišli lidé ve svém páru spokojení), ale jiné kraviny (ani nebudu říkat jaké) jsou podle mě trochu moc.

Uvnitř jsou písmena - S, V, J a Z - a šipka, která se otáčí dokola, ale pokaždé když se zastaví, ukazuje mým směrem. Myslela jsem si, že abnormálové nemají k artefaktům přístup, ale Ky je zřejmě výjimka. Dal mi tu věc schválně? Nebo to byl omyl? Mám mu ji vrátit, nebo mám počkat, až si o ni řekne sám?
151. strana

Výsledek obrázku pro dokonalý pár ally condie knihaZávěr: Sice to nebylo takové jaké jsme si představovala, ale dalo se to a v sérii budu určitě pokračovat. Co říkáte na to že by nám teď někdo vybíral práci, partnera a den kdy zemřeme? Já bych pro to zrovna dvakrát nebyla i když parter by mohl být vybraný správně.

Obálka: Tuhle knížku jsme úplně původně chtěla kvůli obálce. Líbí se mi že je jednoduchá a ne moc nápadná. Zelené detaily jsou také moc pěkné. Nejvíc ze všeho se mi, ale líbí to že když knížku nahnu pod sluncem do určitého úhlu tak obálka zezelená.