Recenze: Hunger Games- Aréna smrti

Autor: Suzane Collinsová
Rok vydání: 1 vydání- 2010, 2 vydání- 2013/ originál: 2008
Počet stran: 384
Překlad: Zdík Dušek
Nakladatelství: Fragment
Vazba: Brožovaná

Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hladové hry začínají… Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit? V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her – boje na život a na smrt živě přenášeného televizí. Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss se ale už v minulosti ocitla na pokraji smrti – a je odbornicí na přežití. Aniž by chtěla, stává se soutěžící. Má-li však vyhrát, musí učinit řadu rozhodnutí, která staví přežití proti lidskosti a život proti lásce.

Jen ať zavolají mírotvorce a odvedou nás po sirotčince, pomyslela jsem si. Nebo mě nechte zemřít přímo tady v tom dešti.

33. strana

Tuhle knížku jsem si v podstatě koupila z jednoho jediného důvodu. VŠICHNI O NÍ MLUVÍ. Někteří kladně jiní záporně. Chtěla jsem si udělat na tohle dílo vlastní názor. Spoustě mím oblíbených oblíbeným blogerům se tahle knížka (celá série) hodně a tak jsem čekala že na tom budu stejně. Sice se mi to líbilo, ale nejsem z toho odvařená. To že z knížky nejsem hotová,ale ještě neznamená že jsem ji nehltala. Protože já ji hltala. U mě se konečný názor dostaví až tak dva týdny po dočtení, až vyprchá ta prvotní euforie. Kdybych napsala recenzi hned, vypadala by asi takto: Knížka se tak moc moc líbila.
Takže teď když je euforie pryč můžu psát s čistou myslí. První díl byl podle mě promyšlení. Nebylo tady toho zbytečně moc, takže jsem se nenudila. Nejvíc z celé knihy mě bavila až aréna. Kapitol byl sice pěkný atd., ale ten pravý děj začal až byli všichni Splátci v aréně a začal ten "masakr". Bylo to víc napínavé a zajímavé. Já osobně měla ze všech Splátců (nepočítám Peetu) nejradši Catu (já a bratr mu říkáme Kýta (vím hodně divný)). Sice byl surovej a zlej, ale mě byl nějakým způsobem sympatickej. Pak mám teda ještě ráda Routu, kdo by ji neměl rád.

Routa. Jak dlouho už tu je? Pravděpodobně celou dobu. Zůstávala nehybná a nikdo si jí nevšiml, zatímco se pod ní rozvíjel můj střed s profíky.
                                                                                                         169. strana

Výsledek obrázku pro hunger gamesSice jsem viděla jako první film,ale i přes to se mi víc líbila knížka. Já jsem teda většinou pro knížku. Ale věc kterou já bych v knížce potřebovala já, je to abych mohla trochu víc poznat VŠECHNY Splátce. Prostě když už byli do té arény posláni umřít mohly jsme o nich aspoň něco vědět. Vím asi by byla kravina psát tam o někom kdo se v té knížce objevil jen pět minut, ale tak co. Polovinu Splátců jsem jak v knize tak ve filmu ani nepostřehla. No ale s tím nic nenadělám. Většinu postav v téhle knize jsem si oblíbila. Akorát Katniss mi je teda nesympatická. Kdybych se měla zaobírat jen knihou tak bych musela říct že je to tou Katnissinou povahou. Nevím jak bych to co mi na ní vadí popsala, ale sna to nevadí. Když se podívám na film jen to zkazí ta herečka. Je mi nepříjemná obličejem a když jsem se na to dívala v angličtině tak i hlasem. Peetu jsem si zase oblíbila. Spoustě lidem může připadat jako ustrašenec (nebo jak to mám říct), ale mě to připadá roztomilé. Hurikán tady podle mě nedostal moc prostoru, takže na něj si obrázek ještě udělat chci.

Postavíme se zády k sobě a držíme se za ruce. ,,Natáhni dlaň před sebe. Chci, aby je všichni viděli," říká.
                                                                                  305. strana

Výsledek obrázku pro hunger games 1 bookZávěr: Nepadla jsem z téhle knížky na zadek jako spousta jiných lidí, ale i tak se mi líbila. Spousta lidí se dělí na dva tábory: ti co milují Hunger Games a ti co milují Divergenci, já nepatřím do žádné z těchto dvou skupin a doufám že nejsem sama.

Obálka: Ta je podle mě taková průměrná. Není na ní nic extra úžasného, ale není úplně nejhorší.