úterý 28. července 2015

Recenze: Zůstaň se mnou

Zůstat nebo odejít?


Chystám recenzi...
Název: Jestli zůstaneš/ Zůstaň se mnou
Originální název: If I Stay
Autor: Gayle Forman
Rok vydání: 1. vydání- 2011/ 2. vydání- 2014
Počet stran: 184
Překlad: Květa Palowská 
Nakladatelství: 1. vydání- Ikar/ 2. vydání- Yoli
Vazba: 1. vydání- Vázaná s přebalem/ 2. vydání- Brožovaná 



Talentovaná violoncellistka Mia si vždy myslela, že nejtěžším rozhodnutím jejího života bude volba, zda jít za hlasem svého srdce, jenž jí radí zůstat s Adamem, nebo se naplno věnovat druhé osudové lásce – hudbě –, protože to by znamenalo soustředit veškerou energii na studium na prestižní umělecké škole. Jednoho únorového rána se však všechno změní. Když se Mia po děsivé autonehodě probere, nic necítí. Vidí své mrtvé rodiče, těžce zraněného bratra – a nakonec samu sebe. Zatímco její tělo je v kómatu, ona sama může vidět a slyšet vše, co kolem děje. A najednou se musí rozhodovat, zda na tomto světě vlastně chce ještě zůstat, anebo zda o svůj život, který beztak visí na vlásku, bojovat přestane.



Žít pro lásku


Hodně dlouho jsem se těšila až si tuhle knížku přečtu a když jsem se k ní konečně dostala nemohla jsem se odtrhnout. Příběh není extra dlouhý a není tu nějaký dlouhý příběh, ale i tak je to naprosto úžasné čtení. Knížka je sice smutná už skoro od samého začátku, ale to je snad jen dobře. 
Výsledek obrázku pro zůstaň se mnouMoc se mí líbilo že Mia se vracela ve svých vzpomínkách do minulosti a díky tomu to bylo zase ještě smutnější, ale vzpomínky byly veselé a mě se moc líbily. 
Tohle je vlastně naprosto reálný příběh až teda nato že nevím jak je to s tím že Mia byla najednou něco jako "duch". Ale co já o tom vím. V tomhle příběhu není nic co by jsme nemohli zažít. Navíc mi je tenhle příběh ještě bližší tím že Mia milovala hudbu. Hudba je totiž to co já miluju taky, já teda nehraju na violoncello, ale hraju na kytaru. 
Jediná moje nevýhoda u čtení byla ta že jsem ještě předtím viděla film. Sice jsem věděla jak to dopadne, ale zase nějaké části byli ve filmu trochu jiné nebo tam dokonce chyběli a proto jsem si čtení naplno užila. 

,,Ano, přesně to jsem si myslela," říká psycholožka. ,,Vrátíme se brzy," říká zbylým členům rodiny.
                                                                                                   62. strana

Samotná Mia mi byla strašně moc sympatická a já celou dobu doufala že se rozhodne, pro to aby žila.  No a Adam? Adama jsem si zamilovala. Byla milý a miloval hudbu (je i víc důvodů),ale někdy mě trochu štval. 
Kim (Miina nejlepší kamarádka) jsem ze začátku neměla moc ráda, popravdě ani nevím proč. Prostě jen zase nějaký můj pocit. Pak jsem si ji, ale oblíbila (postavy v téhle knížce miluju všechny:)).  I Miiny rodiče a Teddyho jsem si zamilovala. Jak tak přemýšlím v téhle knížce není nikdo koho bych neměla ráda. 
Většinu knížky jsem probrečela a doufám že nejsem sama,protože tady jsem to prostě nevydržela. Vždycky jsem totiž měla pocit že čím víc budu ty slzy zadržovat, tak tím víc jich poteče. 


Přemítám, jestli se každý umírající člověk rozhoduje, zda zůstane, nebo odejde. Zdá se to nepravděpodobné. Vždyť tahle nemocnice je plná lidí,kterým proudí  žilách škodlivé chemikálie, nebo těch, kteří čekají na složité operace, aby mohli zůstat, ale někteří z nich stejně zemřou.
                                                                                                                  138. strana


If I Stay (If I Stay, #1)Závěr: Knížce bych nedokázala nic vytknout až na to že to mělo tak málo stránek a ji měla až moc rychle přečtenou.

Obálka: Já mám doma filmovou obálku a jsem s ní naprosto spokojená. Líbí se mi jak je čtverečkovaná a jsou v ní ty obrázky. Prostě další kousek co mi zdobí knihovnu. 

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze, nádherná knížka. Prořvala jsem ji, stejně tak film.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) jsem ráda že nejsem sama. :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze. Knihu jsem nečetla, ale viděla jsem film, který se mi moc líbil. Ráda bych se dostala i ke knize.. :)
    http://we-need-books.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Knihu si rozhodně přečti taky. ;)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)