čtvrtek 27. srpna 2015

Recenze: Legenda



Mají se nenávidět, ale...

Název: Legenda
Originální název: Legend
Autor: Marie Lu
Rok vydání: 2013/ originál: 2011
Počet stran: 280
Překlad: Tomáš Bíla
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná



Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika – stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day naproti tomu vyrůstal ve slumu a už ve svém mladém věku je nejhledanějším zločincem Republiky.

Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit. Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra. Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě. Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu.


Moje matka si myslí, že jsem mrtvý.
Jasně, že nejsem mrtvý, ale pro ni je bezpečnější, aby si to myslela.
                                                                                           9. strana

Hned na začátek musím říct že je to zatím nejlepší dystopie co jsem zatím četla. Rozhodně je lepší než Divergence nebo Hunger Games. Tenhle příběh mě do sebe okamžitě pohltil a nechtěl mě pustit. Jediný můj problém byl že než jsem se k téhle knížce dostala nebyla jsem schopná si zapamatovat o čem je a když se mě někdo zeptal co se chytám číst, já mu na to odpověděla ,,Legendu". Jenže pak se mě ten někdo zeptal o čem to je á já mu řekla anotace dvou knížek. Téhle a pak ještě jedné. Už ani nevím co to je za knížku a ani si už nepamatuju o čem je, ale prostě se mi pletla s touhle. No hold mám skvělou paměť. Teď už, ale vím o čem Legenda je a mohla bych si konečně koupit druhý díl.
O téhle knížce jsem pak mluvila asi ještě týden a přemlouvala moje kamarádky (nejsou zrovna největší čtenářky) ať si tuhle knížku přečtou. Jenže ony se u dystopií koukají jen na filmy a knížky si nepřečtou. Neskutečně mě to štve a když mi řekli že si počkají na film málem jsem vybuchla. Obě jsou navíc milovnice Hunger Games a naprosto nesouhlasily s tím že by tohle mohlo být lepší.
Na téhle knížce se mi líbí jakému problému jsou hrdinové postaveni, že by se měli nenávidět a pak i to jak se během knížky různě mění jejich vzájemné city.

Day - jako den. Každý den znamená nových čtyřiadvacet hodin. Každý den znamená, že je zas všechno možné. Žiješ pro okamžik, umíráš pro okamžik, prostě postupuješ den za dnem... Prostě se snažíš jít za světlem.
                                                                                                        279. strana


Každou kapitolu jsem si neskutečně užívala, ale víc mě bavily kapitoly z pohledu Daye. Nevím proč, ale vždycky když je knížka z pohledů obou hlavních hrdinů, baví mě víc ty z pohledu kluka. Knížky jen z pohledu holky mě strašně baví, ale hned jak je tam něco i z pohledu kluka... ten kluk u mě vede.
Našla jsem další můj problém a napadl mě právě u čtení téhle knihy. Na 99% mám ráda oba hlavní hrdiny a toho kluka si úplně zamiluju. Ta hlavní výjimka je Tobias/Čtyřka z Divergence (k tomu jsem si pořád cestu nenašla).
Tady to s hlavními postavami nebylo jinak a já je mám obě hrozně ráda a Daye jsem si zamilovala. Nejspíš by mi to nemělo vadit, ale mě to vadí. Už mi totiž připadá blbé psát že ty hlavní postavy jsou skvělé atd. Kdyby mi někdo s tímhle pomohl byla bych mu vážně vděčná. :)


Marně se pokouším usnout. Dneska se stalo tolik věcí... Dayův výslech, setkání s Elektorem Primem a jeho synem a potom Thomas.
                                                                                          169. strana


Závěr: Pro mě zatím vážně nejlepší dystopie. Tuhle sérii bych hodně ráda dočetla, ale to bych musela zajít do obchodu a koupit si ji nebo to udělat pohodlněji a objednat ji.

Obálka: Ta obálka na mě působí tak nějak nepůsobivě. Nejspíš kdybych neznala anotaci ani bych si jí v knihkupectví nevšimla. Je podle mě celkem nevýrazná, ale není nějak ošklivá.

10 komentářů:

  1. Knihu poznám, ale ešte som ju nečítala, no ako vidím mala by som si ju niekde zohnať :D. Pekne napísaná recenzia, kniha vyzerá zaujímavo a páčia sa mi vybrané úryvky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si ji přečti ;). Děkuju :)

      Vymazat
  2. Tuto knihu jsem ještě nečetla, ale určitě se po ní kouknu. Jsem zvědavá jak se bude líbit mě. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si ji přečti a pak dej vědět jak se líbila. :)

      Vymazat
  3. Knihu som nečítal a vážne ma moc moc moc láka :) A podľa anotácie si už veľmi dávno myslím, že to bude lepšie než Divergencia :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti. ;) Podle mě je vážně lepší než Divergence. :)

      Vymazat
  4. Po téhle knížce už pokukuji delší dobu, snad se k ní brzy dostanu :) Dystopie mám opravdu ráda, takže by to mohla být kniha přesně pro mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně si ji kup. ;) Snad se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  5. Jé, já ji měla za výhradně dětskou. Patří k ní i kniha Šampión?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Šampión je další díl (myslím že závěrečný). :)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)