čtvrtek 17. září 2015

Recenze: Čas mezi námi

Anna a Bennett se nikdy neměli potkat...

Název: Čas mezi námi
Originální název: Time Between Us
Autor: Tamara Ireland Stone
Rok vydání: 2013/ originál: 2012
Počet stran: 304
Překlad: Michaela Škultéty
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba: Brožovaná


Středoškoláci Anna a Bennett se správně nikdy neměli potkat. Ona žije v roce 1995 v malém městečku poblíž Chicaga, on v roce 2012 v San Francisku. Bennett však disponuje zcela výjimečnou schopností: dokáže cestovat časem i prostorem. Tak se dostane i do Annina života a navzdory svému přesvědčení se do ní zamiluje. Jejich vztah se prohlubuje a Bennett postupně odhalí Anně všechna svá tajemství. Zákony času jsou však neúprosné a hrozí, že Bennett nebude moci zůstat v minulosti, do které vlastně nepatří. Podaří se Anně a Bennettovi přelstít neúprosný osud, nebo je čas rozdělí navždycky? 


Přimhouřím oči, abych se mohla soustředit na pohyb poblíž polic s knihami. Jsem si jistá že jsem ho viděla, třebaže vím, že je to nemožné. Obchod byl prázdný, dveře zamčené.
                                                                                               87. strana

Hned na začátek musím říct že jsem vůbec nevěděla že tahle knížka existuje. Jednou jsem na ni jen tak narazila v knihkupectví, při hledání knížky kterou jsem nenašla. Hned mě zaujala obálka. Když se mi líbila obálka, tak jsem si musela přečíst anotaci. Říkala jsem si že by to mohlo být zajímavé, prostě se do sebe dva lidi zamilují napříč časem. 
První kapitola mě malinko zarazila a říkala jsem si jen chudák Anna. 

Až ne nereálné cestování časem mi to přišlo reálné. Nečekala jsem až tak dobrou knížku, ale příběh mě vážně chytil. Jenže to co mi vadilo při čtení byla tuna gramatických knih. Za to sice autorka nemůže, ale při čtení to prostě ruší. 

Potom co Bennett Anně všechno prozradil, cestovali. Byli, ale jen na dvou místech což je škoda. Myslím že by to knížku zdokonalilo ještě víc. Krásná pláž a kouzelné městečko (už si, ale bohužel nepamatuji jméno). Dodávalo to knížce totiž ještě něco navíc. 
Bonus byl že Annin táta vlastnil knihkupectví. V podstatě to byla hodně povedená knížka až na jednu věc, ale k té se ještě dostaneme. 


Zabodnu špendlík do městečka zvaného Vernazza, poodstoupím a vychutnám si, jak tohle nejnovější označení překlenulo mezeru mezi jihovýchodní Asií a státem Illinois.


                                                                                     227. strana

Nevím jestli mi to jen přijde nebo je to pravda, ale připadá mi že je snad nějaký trend aby hlavní hrdinka běhala. Už to v několika knížkách bylo a v téhle taky, navíc si myslím že taky nebyla poslední. Ne že by mi to nějak vadilo, ale už mi to nepřipadá nějak zajímavé. Sice je to někde pěkně doplňuje, ale je to už neoriginální. 
Teď se jen v malé zkratce vrhnu na Annu a Bennetta. Nemůžeme se divit Anně že se jí Bennett líbil, protože je v podstatě na první pohled super. Navíc je na škole nový a nikdo o něm nic moc neví, takže je i trochu "tajemný". Vlastně to byli pro MĚ ti klasičtí knižní hrdinové. 



Jen pro ty co už četli!!

Teď se konečně dostaneme k tomu co se mi moc nelíbilo. Ten konec byl na mě až moc, no nereálný. Přece jenom jsem už tak nějak snad i doufala že spolu neskončí. Ne že bych jim to nepřála. :D Vím že to je tak udělané, aby to prostě skončilo krásně a romanticky, jenže tady se mi to moc nezamlouvalo. Mám moc ráda romanťárny, ale někdy je to až moc přeslazené. Nevím jestli jsem jediná, snad ne.

Naposledy Emmě stisknu ruku, nakloním se k ní a pohladím ji po zdravé tváři. ,,Zítra se vrátí," pošeptám jí do ucha. Vykročím ke dveřím a čekám na Justina.
175. strana

Závěr: Knížka je pěkná a pro mě i celkem oddechová, ale prostě nesouhlasím s koncem

Obálka: Jak v originále tak v českém vydání se mi obálka líbí. Myslím že pěkně ladí k příběhu a příjemně na mě působí. 














4 komentáře:

  1. Mne sa knižka páčila, len som tiež čakala iný koniec, ale vydarené :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že se mnou v podstatě někdo souhlasí. :D

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Taky jsem si to říkala :D (když jsem si přečetla anotaci) ;)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)