středa 28. října 2015

Moje knihomolské úchylky


Ahoj, dneska jsem si pro vás připravila pár mých knihomolských úchylek. Doufám že v některých nejsem sama.

book, legend, and divergent image1. Nesnáším někomu půjčovat knížky. Vždycky když nějaké z mých kamarádek půjčím knihu, mám vždycky nutkání si ji od ní okamžitě vzít zpátky. Nikdy jsem to zatím neudělala, ale ten pocit když se podívám do knihovny a ta knížka mi tam chybí je hrozný. Navíc mám teda štěstí že žádné z knížek se zatím nic nestalo, ale co kdyby.

2. Každý měsíc si musím znova seřadit knihovnu. Je to vážně každý měsíc. Jednou podle barev, podruhé podle velikosti a potřetí podle nakladatelství. Vždycky něco vymyslím a dokážu tak strávit několik hodin i když moje knihovna není nějak velká.

Untitled3. Vždycky když si půjčím knížku z knihovny a ona se mi líbí tak si ji musím koupit. Vím že ji potom už nebudu číst, ale mě stačí ten pocit že ji mám doma. Tohle se stalo například u My děti ze stanice ZOO. Četla jsem ji nějak tak před rokem a pořád nejsem schopná si ji koupit i když ji moc chci.

4. Musím knížku všude tahat i když vím že ji stejně nebudu číst. Prostě ji potřebuju mít u sebe, ale musím pak vždycky dávat pozor aby se jí něco nestalo.

5. Pokaždé když se rozhodnu že budu číst tuhle knížku, si musím přečíst anotaci, když je tak něco o autorovi/ autorce, nějaký úryvek a první a poslední větu knížky. Vlastně ani nevím proč si to čtu, ale nemůžu bez toho tu knížku rozečíst.

Slike s časovnice - The Reading Room6. Do každé knížky musím mít záložku. Je jedno jaká to je záložka, ale každá knížka prostě musí jednu mít. Takže si vždycky dokupuju plno záložek. To co je na tom hodně zvláštní je to že knížky čtu vždycky s tou stejnou záložkou, ale až ji dočtu tak do ní dám jinou.

7. Na každé knížce se snažím hledat co nejvíc pozitiv i když je příšerná. Na některých to bohužel nejde, ale s tím se nic nedá dělat. Tohle dělám hlavně u knížek od kterých něco očekávám a ony to nesplňují.


       





   Jaké jsou vaše úchylky?
Jsou některé stejné jako ty moje?

4 komentáře:

  1. Úplně první věc: oprav si to mýt, nemyješ přece nádobí, ale chceš mít záložky. :D Tak. Já už knížky dávno nepůjčuju, měla jsem s tím otřesné zkušenosti, jedna už se mi ani nevrátila (díky za to, že to byl jeden z těch špatných kousků mé knihovny), další jsem měla v takovém stavu, že jsem je musela vyměnit. Taky jsem dřív knihovnu hodně řadila, teď to nedělám, knihy mám podle velikosti a max. přehazuju poličky, aby se mi jich co nejvíc vešlo. Knihy z knihovny moc nečtu. Za 1. mám vždycky pocit, že na mě ze zažloutlých stránek vyskočí tarantule (ale povinná četba je výjimka), za 2. tam většinou nemají, co chci - je to malá knihovna. :) Knihy mám v knihovničce podle toho, jestli mám z nich pocit, že bych si je dokázala přečíst znovu. Pokud ho nemám, kniha putuje dál. Knížky mám jen u postele a se záložkami tě úplně chápu, mám jich extrémní množství, některé i podepsané, akorát je mám hezky pohromadě a do právě čtené knížky je volím náhodně. U mě osobně vede pocit, že pokud se knížka rychle čte, je zpravidla dobrá. :D Co se týče mých zlozvyků, čichám úplně do všeho a vždycky se z toho můžu zvencnout. :D Tvé zlozvyky jsou super, budu tě mít do budoucna v merku. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš, děkuju žes mě na to upozornila, já bych si toho zase sama nevšimla. :D Já bych zbláznila kdyby se mi nevrátila. Už teď do knihovny taky moc nechodím, protože tam ani nic moc nemají.
      Právě myslím že záložek není nikdy dost. :D
      Já teda ke knížkám nečichám.Na to je expert můj bratr. Vždycky když mám novou knížku tak mi ji vezme a musí ji očichat. :D Moc děkuju. :)

      Vymazat
  2. 1. Souhlasím. Já sice kamarádkám půjčovala knížky jen před lety, teď už se to dlouho nestalo, ale i tak si pamatuju, jaký jsem z toho měla vždycky blbý pocit. Ale jinak pořád půjčuju knížky mamce, babičce a sousedce (mamčina kamarádka). Když je má mamka, tak mi to nevadí, protože ji mám pořád na očích, ale když je má právě babička nebo sousedka, vždycky jsem nervózní z toho, jestli se mi vrátí v pořádku. A ty díry v knihovně jsou fakt na prd :D
    2. Tohle naštěstí zatím nedělám, z toho by mě asi švihlo, ale člověk nikdy neví, třeba to někdy přijde :D Já jsem ráda, že tam ty knížky vůbec nacpu.
    3. To se mi taky stává, ale kupuju jen knížky, u kterých si alespoň myslím, že si dám někde re-reading.
    4. Taky s sebou knížku tahám všude, i tam, kde vím, že ji číst nebudu, ale vždycky se může stát něco, kdy se ti bude knížka hodit. Protože většinou, když jsem ji s sebou neměla, se téměř pravidelně naskytla příležitost číst, ale neměla jsem co.
    5. Taky si pokaždé čtu anotaci, ale to je všechno. Nic jiného kolem knih nedělám, ale skoro vždycky se mi stane, že to během čtení nevydržím a listuju na poslední stránky, abych věděla, jak to dopadne. To je můj největší zlozvyk.
    6. Tak tohle slyším poprvé :D Já záložek moc nemám a většinou používám jen jednu.
    7. Jo, to já taky. Pokaždé v nudné nebo vyloženě špatné knize hledám něco, co bych mohla vyzvednout, ale máš pravdu, že to ne vždycky jde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1. Já bych mamce knížky taky půjčovala, ale ona vůbec nečte a mě s tátou to celkem štve. :D
      2. Mě knihovna v podstatě praská.
      3. U všech co mám v knihovně bych re-reading nedala, ale u většiny asi jo.
      4. Mám to tak nějak stejně. :D
      5. Já teda konce nečtu, jen tu poslední větu. :D
      6. Jsem na záložky tak nějak magor.
      7. Bylo by, ale asi i špatně kdyby to šlo u všech.

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)