čtvrtek 29. října 2015

Recenze: Eden

Září hvězdy i pro Eden?

Název: Eden
Originální název: After Eden
Autor: Helen Douglasová
Rok vydání: 2015/ originál: 2013
Počet stran: 256
Překlad: Jana Jašová
Nakladatelství: Yoli
Vazba: Brožovaná


Eden Anfieldová zbožňuje záhady, a když se na škole objeví tajemný nováček Ryan Westland, úplně ji to pohltí. Na první pohled vypadá jako obyčejný kluk, proč potom nezná pizzu? A jak to, že nikdy neslyšel o Hitlerovi? Ze všeho nejvíc ale Eden mate to, že o ni Ryan jeví zájem. Eden pozvolna propadá jeho kouzlu, zároveň ale rozkrývá i jeho tajemství. Zlom nastane jednoho deštivého odpoledne, když klopýtne o zdánlivě obyčejnou knihu v Ryanově pokoji - biografii jeho nejlepšího kamaráda, která je však datovaná o celých padesát let později. Když se svým objevem na Ryana vyrukuje, zjišťuje, že na ni čeká velmi důležitý úkol, a ona právě málem zničila jeho jedinou šanci na úspěch... 


Zavrtěl hlavou. ,,Nechci skákat z hráze. Chci trávit čas s tebou." ,,Fakt?" Pobaveně se na mě zadíval. ,,Jo. Líbíš se mi. Jsi zajímaví."
                                                            65. strana


K téhle knížce jsem popravdě přišla naprosto náhodou. Z nějakého už ani nevím za jakého e-shopu jsem si objednávala knížky a místo jedné mi přišla knížka Eden. Nejdřív jsem z toho moc nadšená nebyla, ale pak jsem si řekla že jsem tuhle knížku taky měla na seznamu, takže z toho nebudu dělat vědu. 
😍Jenže musím říct že jsem téhle knížce zrovna dvakrát na chuť nepřišla. Zrovna dvakrát mě nebavila, ale i tak jsem ji přečetla.
Nejdřív jsem si říkala že by to mohlo být dobré, jenže to dvakrát dobré nebylo.
Začalo to celkem slibně. Nevím sice kde se to nějak pokazilo, ale od určité části mě to nějak přestalo bavit. 
V podstatě to pro mě byl klasický holčičí román, který byl okořeněný tím že kluk byl z budoucnosti v vrátil se aby "spasil svět". Takhle nějak se to dá vyložit. 
Tak nějak Eden srovnávám s knížkou Čas mezi námi, mají toho společného asi jen to že kluk je z budoucnosti a zamiluje se do holky z minulosti. V takovémhle srovnání je pro mě Čas mezi námi lepší. 

Ben se na mě usmál. ,,Dokončíme naši misi, zachráníme planetu a vrátíme se domů. Všechno šťastně dopadne."
                                                                    159. strana

Ale abych o téhle knížce nemluvila jen ve zlém, musím říct že se mi i některé části líbili. Hlavně když se třeba navzájem kreslili nebo pozorovali hvězdy. Nejspíš to jsou nepodstatné věci, ale ty se mi líbili nejvíc. 
Background
Musím říct že tohle je jedna z vážně mála knížek, kdy jsem si nezamilovala hlavní postavy. Ne že by mi byli nesympatičtí, ale nezamilovala jsem si je jako většinu ostatních. Tohle je u mě myslím celkem zázrak.
Věc která je nutnost vám oznámit, je že když Eden četla brácha i táta se se mnou odmítali bavit, protože Eden má něco společného se Slávií a u nás se fandí jen Zbrojovce. Nad tímhle jsem se teda vždycky musela smát, protože když jsem jim cokoliv řekla dělali jakoby mě neviděli. 



U vchodu na pozemek jsem se zarazila. Slíbila jsem si, že už tam nevkročím, ale potřebovala jsem nějak cítit spojení s Ryanem.

                                                                               227. strana


After Eden (After Eden, #1)Celkové hodnocení: Myslím že bych nějak nestrádala kdybych tuhle knížku nepřečetla, ale zase jsem u toho nějak netrpěla. Prostě to nebylo nic nějak extra povedeného a neobohatilo mě to, jenže s tím se teď už nic dělat nedá.

Obálka: Holka na obálce je mi tak nějak nesympatická, takže to není jedna z těch kousků na které se ráda dávám. Nejvíc se mi snad líbí to pozadí a hřbet. Nejsou nějak extra výrazné a ten růžový nápis na to aspoň dobře vynikne. 









4 komentáře:

  1. Nad Edenem dlouho přemýšlím, že bych si ho koupila. Ale dám přednost jiným knihám :) Jinak super recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, že máme úplně opačný názor. Mě se naopak kniha líbila a i obálka se mi líbí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak není nějak hrozná, ale mě prostě nebavila, ale je jasné že někomu se naopak líbit může. Ta obálka se mi líbí, ale ta holka mi je tam jen nesympatická. :D

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)