úterý 27. října 2015

Recenze: Najít Sky

Je vážně tak těžké najít svou spřízněnou duši?

Název: Najít Sky
Originální název: Finding Sky
Autor: Joss Striling
Rok vydání: 2013/ originál: 2010
Počet stran: 240
Překlad: Michala Bučková
Nakladatelství: Brána
Vazba: Vázaná s přebalem 


Patnáctiletá Sky Brightová je na první pohled typická Angličanka, která se právě spolu s nevlastními rodiči přestěhovala do Colorada. Wrikenridge zase vypadá jako typický americký zapadákov, kde místní zběsile fandí svým sportovním týmům a střední školu ovládají roztleskávačky. Zed Benedict je pro každého problémový floutek, který hřeší na svůj vzhled a talent. Jenže první dojem může klamat. 
Sky si jako malá prožila peklo a brzy odhalí, že Zed má tajemství, které dělá ze sněhem zapadlého Wrikenridge zatraceně horké a nebezpečné místo. A to i tehdy, když v sobě objevíte netušené mimosmyslové schopnosti. A tak se Sky ocitá nejen ve víru první lásky, ale především uprostřed střetu dvou mocných klanů, z nichž jeden se neštítí únosů, vražd ani ovládání cizích myslí...
Sky a Zed budou muset sáhnout až na dno svých sil, pokud chtějí přežít, dodělat školu a aspoň trochu ošidit ruletu v padouchově hotelu v Las Vegas.


Neviděla jsem mu do tváře, ale přísahala bych že se usmíval. Posunula jsem se dopředu a obejmula ho okolo pasu, nohy se mi přely o jeho boky.
                                                      69. strana

Tohle je přesně jedna z těch knížek, které si koupím a nic o nich nevím. Většinou je to jen kvůli obálce, autorovi nebo nakladatelství. Tady to bylo kvůli obálce. Šla jsem si do knihkupectví pro už ani nevím co a našla jsem tam tuhle knížku. Řekla jsem si že ji zkusím a nakonec to nedopadlo zas tak špatně. Sice to není nic úžasného, ale žádný propadák to taky není.
love, snow, and couple imageNa začátku mi to připadalo jako klasické to: On je největší drsňák na škole, ona je obyčejná holka, nejdřív je na ni nepříjemnej, pak se do ní zamiluje a ona do něj nakonec taky. 
Takhle nějak mi to připadalo. Jenže jsem se asi trochu spletla. Tohle jsem si řekla když se začalo mluvit o Savntech. 
Mě to pak chvíli připadalo že se Zed zbláznil. Když začal mluvit o spřízněných duších, tam mi bylo jasné že o tohle v knížce půjde. Jenže když Zed v noci vylezl na strom před pokojem Sky a chtěl aby ho pustila dovnitř, tak jsem si myslela že mu přeskočilo. Říkala jsem si že jestli se takhle bude chovat celou dobu tak to nedám a smála jsem se přitom na celý dům. 

,,Uvolnit můj dar? Co tím myslíš? Vy Savanti mluvíte v hádankách."
                                                   115. strana

Nakonec jsem si tuhle knížku moc užila. Některým věcem jsem se hodně divila. Hlavně na konci. Hlavně jsem ráda za to že i když tohle není reálná knížka, tak se tu neobjevují upíři, vlkodlaci a podobná "havěť". 
Oba hrdiny mám ZASE ráda a i když je fajn že nečtu knížky kde mi jsou hrdinové nesympatičtí tak mě to na druhou stranu už trochu nebaví. Co už, můj problém.
Je super že Benedictových bylo tolik, protože si tam každý může najít toho svého. Já si ho zatím našla  v Zedovi, protože jsem tak nějak nestihla ten zbytek poznat. Snad v příštích dílech.
Jediné co mě trochu mrzí že tam některé věty nedávaly smysl, takže to vypadalo jakoby to bylo překládáno přes překladač. 
S tím,ale já nic neudělám. 
Věc na kterou jsem si, ale musela zvyknout je že nová kapitola nezačíná vždycky na nové stránce, ale o pár řádků dál. Vím že to musí vypadat divně, když mi to vadí, ale je to spíš takový problém s tím jako to pro mě vypadá.

Usmála jsem se, třela jsem nosem o jeho bavlněné tričko. ,,Nejsi pitomej: trpěl jsi."
                                                                                175. strana

Celkové hodnocení: Ze začátku nic moc, ale pak se to dá se říct rozjelo a já si celé čtení užívala. Takže koupení rozhodně nelituju.

Obálka: Nevím čím, ale něčím mě zaujala. Musela, protože jinak bych si tuhle knížku nekoupila. Myslím že mi připadá taková tajemná. Jenže to určitě není všechno. Nepřipadá mi že by vypovídala něco přímého o příběhu, ale tak nějak k němu sedí. 













2 komentáře:

Jsem šťastná za každý komentář :)