neděle 8. listopadu 2015

Recenze: Tlukot mého srdce

Dívka s velkým srdcem

Chystám recenzi...Název: Tlukot mého srdce
Originální název: Mitt bankande hjarte
Autor: Alf Kjetil Walgermo
Rok vydání: 2015/ originál: 2011
Počet stran: 116
Překlad: Jana Chmura Svatošová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná

Amanda a Jenny jsou nerozlučné kamarádky. Zanedlouho jim bude čtrnáct a nejraději jezdí na kole nebo nakupují oblečení. Na konci školního roku se u nich ve třídě objeví David a Amanda se do něj bezhlavě zamiluje. Naštěstí to vypadá, že i David se o ni zajímá. Na jednom večírku se už už schyluje k jejich prvnímu polibku, jenže pak se náhle Amanda probouzí v nemocnici a neví, co se s ní stalo. Má na své tělo příliš velké srdce. Pokud se nenajde brzy vhodné srdce pro transplantaci, zemře. Amandin svět se obrací naruby a vše najednou přestává dávat smysl. Dokáže se s myšlenkou na smrt vyrovnat? A jak se k její nemoci postaví David a Jenny? Opravdu láska hory přenáší, nebo je to jen rčení, které nikdy nemělo žádný smysl?


Gekki každopádně vyloučen ze školy nebyl. Ačkoliv všichni věděli co volal. Davidova máma je děvka!
35. strana

I když jsem knížku přečetla ze jedno odpoledne, nic zásadního to nebylo. Příběh to byl pěkný a byl i pěkně podán to se musí uznat. Jenže to nebylo nic co by mě dostalo. Nejspíš jsem ji přečetla tak rychle, protože je hodně hubená. 
Námět se mi líbil, protože prostě hlavní hrdinka může umřít a to jí je teprve čtrnáct. Tohle mě nalákalo a pak teda taky sleva v obchodě. 
Výsledek obrázku pro Mitt bankande hjarte
Na tuhle jsem četla jen samé špatné recenze a celkem to chápu. V knížce není nějak nic, co by z ní dělalo něco úžasného, ale mě se líbila z jednoho prostého důvodu. Možná to někdo nepostřehl, ale podle mě hlavní pointou je, že všechno se může během chvilky změnit. No vemte si, jste na večírku nic vám není a najednou omdlíte. Najednou máte moc velké srdce. Najednou můžete umřít. Proto má u mě knížka velké plus. 
Musím, ale uznat že knížka byla v mnoha částech celkem dětinská. 
Když se vrátím k délce knížky jsem ráda že nebyla nějak extra dlouhá. Nevím co by tam někdo mohl dát, aby byla knížka delší a nebylo to naprosto zbytečné.

Vysvětlila mi, že MR znamená magnetická rezonance a že přístroj dokáže pořizovat snímky vnitřních orgánů v těle pomocí magnetů. ,,Magnetů? Jak můžou magnety pořizovat snímky?" zeptala jsem se.
77. strana

Amanda mi často připadala jako rozmazlený fracek. Nevím, ale asi si myslela že jí všechno spadne do klína a všechno bude jenom dobré. Kvůli tomu jsem si ji nějak extra neoblíbila. Vlastně jsem si neudělala žádný velký "vztah" k žádné postavě. 
Výsledek obrázku pro tlukot mého srdceDavid podle mě nebyl nějak extra, všichni z něj dělali nějakého "boha", když to přeženu. Přitom to byl jenom obyčejný kluk. 
I když Jenna udělala něco co nebylo zrovna nic pěkného, měla jsem ji v podstatě ráda. Kdyby mi tohle udělala moje kamarádka, asi bych na ni byla chvilku naštvaná, ale nedělala bych z toho nic strašného.  
Zbylé postavy tu nevyčnívali, až na pár scén kdy byla nějaká z nich v hlavním dění.
Styl autora se mi líbil a až na to že knížka nebyla nic úžasného byla celkově dobrá. 


Jsem mrtvá. 
Jsem už mrtvá!
David je mrtvý.
Jenny je mrtvá.
Celý můj život je mrtvý.
134. strana

Celkové hodnocení: Hlavní věc co se mi na knížce líbila, bylo její poslání. U toho bych asi zůstala. 

Obálka: Ta česká je u mě o tisíckrát lepší než ta originální. Je jednoduchá, barevně sladěná a to je jen dobře. Myslím že tak nějak mluví za knížku. 












Četli jste Tlukot mého srdce?
Jak se vám knížka líbila?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem šťastná za každý komentář :)