středa 9. prosince 2015

Recenze: Amy a Roger na cestě

Trochu šílená jízda Amerikou + špetka romantiky = báječné čtení ne jen na léto!

Chystám recenzi...Název: Amy a Roger: Na cestě
Originální název: Amy & Roger´s Epic Detour
Autor: Morgan Matson
Rok vydání: 2013/ originál: 2010
Počet stran: 420
Překlad: Martina Buchlová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Brožovaná


Amy se na léto dvakrát netěší. Její máma se rozhodla přestěhovat na druhý konec země a Amy má teď za úkol dovézt její auto z Kalifornie do Connecticutu. Problém je, že od té doby, co její otec zemřel při autonehodě, se Amy není schopná posadit za volant. Děsí ji to. A v tu chvíli přichází na scénu Roger, prý starý přítel rodiny (jak tvrdí Amyina matka), který má také v plánu road trip přes půlku Států. Nejkratší možná trasa je naplánovaná, tak stačí vyrazit… Proč to ale nevzít zábavnější cestou? Udělat si pár zajížděk rodičům natruc a poznat Ameriku? Pomůže to oběma, aby se vyrovnali sami se sebou a zacelili bolavé rány?


Zjistila jsem, že když někoho odstrkujete dostatečně silně, většinou nakonec odejde.


Když jsem četla tuhle knížku, sice už nebyly prázdniny a už se chodilo do školy, ale já si to i tak naprosto užila. Ještě abych si to neužila.
Amy and Roger’s Epic Detour.  “The best discoveries always happened to the people who weren’t looking for them.” - Morgan Matson, Amy and Roger’s Epic Detour.:
Objednala jsem ji společně s dalšími dvěma knížkami a vůbec jí nelituju. Sice se tu nejedná o nic co by bylo nějak extra převratného, ale svoje kouzlo to má.
Nikdy jsem nic podobné road tripu nečetla a je to něco kouzelného. Na mě ta knížka totiž tak působila. Kouzelně.
Objela jsem společně s Amy a Rogrem půlku USA a to co chci po přečtení, je objet ji i v reálu.
Začátek mě upřimně trochu nudil, ale když se vydali na cestu, věděla jsem že teď přišlo to na co jsem se celou dobu těšila.
Jsem rád, že Amy přistoupila na nápad Rogera, protože jinak bych neměla o čem číst a to bych byla smutná.
Na spoustě míst jsem se zasmála, ale taky pár ne tak veselých. Ty méně veselé byli ty z minulosti Amy i když byli třeba pěkné.

"Ad astra per aspera" - Ke hvězdám přes nepřízeň.


Výsledek obrázku pro amy a roger na cestě
Kdyby se mi stalo to co Amy, chovala bych se asi stejně. Připomínalo to že ne všechno je dokonalé a přidávalo reálnost veselému příběhu.
Na každou část jsem si udělala mix písniček, co tam byli napsané. Díky tomu jsem si to užívala ještě víc a víc se vžila do příběhu.
Další velké plus celé knížky jsou fotky, různé zápisky a různé papírky. Dodávají celému příběhu velkou autentičnost a originalitu.
Celý příběh se nesl v pro mě úžasné pohodě (ne pořád to tak, ale bylo).
Čekala jsem romantickou knížku, ale to přišlo až na konec. Jsem ráda, že nikde není napsáno, co bylo potom, co Amy přijela domů. Tím pádem to nekončí nějak uzavřeně a já si mohla v klidu domýšlet.

Rozloučení je v podstatě výzva k tomu, abys toho člověka už nikdy neviděla. Když se rozloučíte, může se stát, že je to váš poslední rozhovor. Takže když se nerozloučíš - když ten rozhovor neukončíš a necháš ho otevřený - znamená to, že se ještě někdy budete muset vidět.

Celkové hodnocení: Skvělá knížka, která by byla při čtení pod pořádným sluncem a v houpací síti ještě lepší. První co jsem po přečtení řekla rodičům, bylo že musíme do USA.

Obálka: Naprosto mě uspává. Při pohledu na ní chci usnout při slunci. Prostě na mě působí úžasně. Uklidňuje.















Četli jste tuhle knížku?
Jak se vám líbila?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem šťastná za každý komentář :)