středa 30. prosince 2015

Recenze: Můj život u sousedů


On a jeho rodina pro ni byli zakázaní

Název: Můj životu sousedů 
Originální název: My Life Next Door
Autor: Huntley Fitzpatrick 
Rok vydání: 2014 / originál: 2012
Počet stran: 360 
Překlad: Magdaléna Stárková
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná  

Garrettovi jsou všechno to, co Reedovi nejsou – hlasití, chaotičtí a láskyplní. A Samantha Reedová nemůže odolat a každý večer tuto úžasnou rodinu pozoruje ze svého střešního okna a touží být jednou z nich – vymanit se z područí dominantní matky a nepodřizovat svůj život jejím přáním. Avšak zdá se, že je to pouze krásný sen… až do jednoho letního večera, kdy za ní vyšplhá Jase Garrett. A všechno se změní! 
Oba se potýkají s trapnostmi i krásami první lásky, Jaseova rodina Samanthu okamžitě přijme do svého středu, i když ona ho před tou svou drží v tajnosti. Vše je téměř dokonale až do okamžiku, kdy se stane něco, co změní celý její svět. A Samantha se náhle musí rozhodnout a zvolit si, kterou z obou rodin zachrání. 

Fantastický debut o rodině, přátelství, první lásce a nemožnosti být věrný jediné osobě, kterou milujete, aniž byste zároveň zradili další.


Najednou se někde blízko ozve hlas.Vlastně hned pode mnou. ,,Ahoj." Leknutím skoro ztratím rovnováhu. Něčí ruka mi naštěstí stabilizuje kotník. Slyším šoupavý zvuk, jak se někdo šplhá nahoru po treláži na střechu. Na moji tajnou skrýš. ,,Ahoj," opakuje vřele a sedá si vedle mě, jako bychom se léta znali. ,,Potřebuješ zachránit?"

Na tuhle knížku jsem se vrhla v autě, když jsme jeli, ani nevím odkud. První půlku jsem přelouskala v autě a tu druhou doma, hned jak jsme přijeli. 
Knížka mě bavila hned od samého začátku. Nejde v ní jen o první lásku, ale i přátelství, rodinné problémy a podobně. 
Většinu knížky jsem nemohla přijít na to, jaká by se mohla stát horšího, než že na to její máma přijde. No něco horšího se teda stalo. Myslím že nejsem jediná, komu docvaklo dřív než Samantě, co její máma udělala. 
Dlouho jsem přemýšlela, co bych udělala já. Nejspíš bych se zachovala jako Samantha. 
Když se podívám na ostatní postavy, hodně jsem si oblíbila Tima. Sice byl po většinu knihy pěknej debil. Já ho rozhodně měla radši než Nan. Samantha o jedno kamaráda sice přišla, ale myslím že zase jednoho získala.


„Měl bych si uvědomit, jaké mám štěstí. Naši jsou sice na mizině a nedaří se nám nejlíp, ale jinak jsou skvělí. Když jsme byli malí, Alice se pořád ptala mámy, jestli jsme bohatí. Máma vždycky odpovídala, že máme všechno, co je v životě opravdu důležité. Musím si vždycky připomínat, že v tomhle měla pravdu.“ 

V rodině Garrettových jsem měla totální chaos. Netušila jsem, kdo je kdo. Jediné koho jsem si nepletla byli pan a paní Garrettovi a Jase. To myslím ani nešlo. Pak už jsem je teda dá se říct poznala. 
I přes nějaké důležité věci na mě knížka působila klidně a oddechově. Čtení jsem si užívala a i když jsem četla v Říjnu, připadala jsem si jako v Srpnu.
Oba hlavní hrdiny jsem měla ráda. Samantha se mi v pár věcech podobala. To jsem byla ráda. Vždycky je super, si s nějakou postavou povahově sednout. Párkrát mě sice štvala, ale to nevadí. Jase naštěstí nebyl nějakej namachrovanec, takže příjemná změna. Sice mi většina z nich přiroste k srdci, Jase byl lepší. Nad jeho chováním jsem se často usmála a říkala si, že bych taky někoho takového brala.




"Jsi Jaseova nevěsta?" Zase se rozkašlu. "No,ehm, je mi teprve sedmnáct, víš?" Jako kdyby to byl jediný důvod, proč se zásnuby nekonají. "A já mám tolik," ukáže mi George čtyři lehce ušmudlané prsty. "Ale Jase má sedmnáct a půl, takže byste mohli. Pak byste se sem nastěhovali a měli velkou rodinu." Jase vkročí do pokoje přesně uprostřed Georgeova návrhu. Samozřejmě. "Georgi, odchod. Jdi se koukat na Discovery." Než chlapeček vycouvá z pokoje, neodpustí si: "Má fajn postýlku. A ještě nikdy se do ní nepočůral."

Celkové hodnocení: Skvělá knížka na oddech i když je v některých věcech vážná. Krásně jsem si ji užila a to zase nebylo léto.

Obálka: Česká i originální obálka se mi moc líbí. Sice nejsou stejné, ale stejně působí.














Četli jste?
Co si myslíte?

2 komentáře:

  1. Me knizka trochu zklamala, cekala jsem vic, asi je pro mladsi ctenare, nez jsem ja :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě čekala naprostou oddychovku a ne nějak závažný děj. Takže já jsem byla spokojená, ale máš pravdu, je pro mladší čtenáře. :)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)