neděle 10. ledna 2016

Recenze: Cestopisné fejetony


Sever, západ a jih Evropy očima Karla Čapka

Název: Cestopisné fejetony
Autor: Karel Čapek
Rok vydání: 2011
Počet stran: 536 (499 ilustrace)
Nakladatelství: Fragment
Vazba: Vázaná 

Poznejte sever, západ a jih Evropy očima cestovatele a velikána české literatury 20. století Karla Čapka. Ve svých cestopisných fejetonech přitažlivým způsobem vylíčil charakter, kulturu i všední život těchto zemí v předválečných letech. Kniha je překvapivě aktuální a zajímavá i pro čtenáře 21. století! Souborné vydání obsahuje Italské a Anglické listy, Výlet do Španěl, Obrázky z Holandska a Cestu na sever provázené Čapkovými jedinečnými ilustracemi. 

Ty pak, Rimini, nikoliv nejsi poslední mezi městy italskými. 

K téhle knížce jsem se dostala z jednoho prostého důvodu. Zapojila jsem se do jednoho projektu. Jmenuje se Rok variability, na první měsíc jsem měla za úkol přečíst publicistickou knihu. Chvíli jsem nevěděla jakou, ale ve škole jsme začali probírat Karla Čapka. Dostali jsem výpis všech jeho knih. Prolétla jsem si seznam a narazila na slovo fajetony. Věděla jsem, že jsem narazila na něco, co musím přečíst. Rozhodla jsem se, že si knížku radši jen vypůjčím z knihovny.
Karel Čapek píše o zemích které mě zajímají. Teď je to asi o trošku jinak, ale i tak se mi to líbilo. Dozvěděla jsem se něco zajímavého. Sice to bylo něco naprosto jiného, ale bylo toho málo. Čekala jsem, že toho bude trochu víc, ale tak nevadí.

 A pak se udělá soumrak, vše promodrá a proskočí světélky, a teď to je celý polokruh jiskřiček, a po moři se nese loď a svítí zelenými, modrými, zlatými světly: bože, je to hezké!

Celkové hodnocení: Počtení to bylo zajímavé. Nejspíš si něco podobného ještě někdy přečtu, ale nějak extra to vyhledávat nehodlám. Publicistika asi nebude přesně pro mě.

Obálka: Tady se toho asi moc říct nedá. Odstín té fialové je nic moc, ale ta lodička se mi líbí. 



Pokud jste četli, co říkáte?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem šťastná za každý komentář :)