úterý 19. ledna 2016

Recenze: Elita


Souboj o prince a korunku pokračuje...

Název: Elita (2.)
Originální název: The Elite
Autor: Kiera Cass
Rok vydání: 2015/ originál: 2013
Počet stran: 280
Překlad: Jana Doležalová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná s přebalem


Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey.
America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí.
Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.



35 dívek vstupuje do paláce. Jen 6 jich zůstane.


books, kiera cass, and the elite imageNo, s tímhle dílem jsem dlouho otálela. Nějak jsem se k ní prostě nemohla dostat. No rozhodně mě to bavilo. Nad tím se celkem divím, protože se moc nestává že by se druhý díl vyrovnával tomu prvnímu. Úplně stejně dobrý není, ale není mezi nimi nějak velký rozdíl.
Potom co palác 29 dívek opustilo, to tu zhoustlo. Každá ze šesti zbylích dívek se víc snaží o "srdce" Maxona.
Z ostatních účastnic jsem si oblíbila Marlee. Už od prvního dílu mi byla dost sympatická, ale až teď jsem si ji zamilovala. Taky mi ji pak bylo dost líto, ale co už.
V celé knížce se více rozebírali jednotlivé kasty. Autorka tak napravila to, že v prvním díle se o tom moc nezmiňovala a jen knížku do budoucnosti zasadila. Až teď mi připadalo, že to v té budoucnosti vážně je.


Na chvíli jsem se odmlčela. ,,Možná bys mu měl říct, že jsem za to mohla já. Možná bys mě měl prostě poslat domů." ,,Americo, nepřeháněj." ,,Vždyť se na mě podívej, Maxone." vyzvala jsem ho naléhavě.

Právě v tomhle díle jsem nevěděla koho mám radši. Jestli Aspena nebo Maxona. Aspen byl sice už od prvního díl pro mě totální blbec, ale Maxon se teď taky tak často choval. Pořád se měnilo, kdo je lepší a kdo horší. Nakonec to, ale stejně vyhrál Maxon. Prostě je pořád lepší.
Když se tak podívám na Americu, mám ji chuť zabít. V tomhle díle se vůbec neuměla rozhodnout a byla hrozně paličatá. Buď byla na Maxona naštvaná že si jí nevšímá, a když si jí všímal, byla na něj stejně naštvaná. V prvním díle mi byla sympatická, ale teď to dost spadlo. Vlastně to teď byla hrdinka k ničemu. Párkrát se, ale zachovala dobře, to se musí nechat.






Nejdůležitější je možná zůstat klidný, když ostatní panikaří.

Celkové hodnocení: Děj byl zajímavější a dystopický svět byl uvěřitelnější. Jenže postavy jsem si znelíbila. Většinou se chovali jako úplní blbci, takže kazili celou knížku. Proto mi připadá celkově horší jako první díl.

Obálka: Naprosto nepřehlédnutelná. Nejdokonalejší věc na celé knížce. Jako u celé série je na obálce dívka v krásných šatech. Zrovna tyhle mi úplně nesedí, ale i tak jsou moc pěkné.












Četli jste, co říkáte?
Pokud ne, chystáte se?

2 komentáře:

  1. Právě jsem dočetla Selekci a mám velkou chuť se hned pustit do Elity :) Moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si ji přečti :) Děkuju :)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)