pondělí 1. února 2016

Recenze: První


Selekce vrcholí

Název: První (3.)
Originální název: The One
Autor: Kiera Cass
Rok vydání: 2015/ originál: 2013
Počet stran: 278
Překlad: Jana Doležalová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná s přebalem


Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.



Ani o lidech, kteří jsou nám blízcí, ani o těch, které milujeme ze všech nejvíc, nemůžeme vědět úplně všechno. 



Při čtení Selekce jsem měla pocit že tahle série se mi bude líbit. Elita už byla o něco horší a často jsem nebyla spokojená. Do První jsem šla už s očekáváním že bude ještě horší.Vrhla jsem se na ni hned po dočtení Elity, abych to možná měla rychle za sebou. 
Jak se na to koukám tak zpátky, tak se mi tyhle dva díly celkem motají dohromady. Trošku blbé, ale tak co. 
Tenhle díl byl už podle mého názoru celkem slátanina. Tahle série mi potvrzuje to, že každý další díl je horší. 
Často mi připadlo že autorka chce urovnat všechny nespory a skončit sérii jen v dobrém. Aby všichni byli spokojení.


Všichni dobří lidé mají nějaké jizvy.

Ani chování postav se nějak nezměnilo. Všichni se pořád chovali jako pobláznění puberťáci. America se pořád neuměla rozhodnout, byla paličatá a snad všechno co mohla, pokazila. Sice se chováním změnila, ale nejspíš ne k lepšímu.
U Maxona jsem se rozhodla, že ho nejspíš už vážně uškrtím. Tak aby jsme si to prošli. V Selekci jsem ho měla vážně ráda, v Elitě jsem ho měla párkrát chuť přizabít, ale v První bych ho už vážně zabila. Ten kluk je nejspíš nenormální. V jednu chvíli říká něco a za deset minut už něco jiného. Nevím, ale moc normální to není. Navíc se uráží jako malé děcko a nic si nenechá vysvětlit.
Konec knížky je naprosto předvídatelný. Tomu kdo myslí je to hned jasné. 



Láska je nejkrásnější strach.

Celkové hodnocení: S touhle sérií to šlo od desíti k pěti. První díl byl vážně nejlepší a tím to končí. Ve zbilích dvou je sice více poznat že jsem v dystopickém světě, ale ten děj a postavy. Všechno na přepsání. 

Obálka: Ano, aspoň něco s čím jsem naprosto spokojena. Tyhle obálky celou sérii zachraňují. Vlastně prodávají ne zas tak dobrý příběh. První má rozhodně nejkrásnější obálku z celé série. Prostě bílé a jednoduché šaty. Nejlepší volba.









A jak to máte s touhle sérií vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem šťastná za každý komentář :)