neděle 3. dubna 2016

Recenze: OTKA: Ošklivá tlustá kamarádka


Sice je OTKA, ale...

Název: OTKA: Ošklivá tlustá kamarádka
Originální název: The DUFF: Designated Ugly Fat Friend
Autor: Kody Keplinger
Rok vydání: 2015/ originál: 2010
Počet stran: 388
Překlad: Martina Buchlová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: brožovaná

Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a zdaleka si nemyslí, že je mezi svými kamarádkami ta nejkrásnější. Je taky moc chytrá na to, aby skočila na lep sladkým řečičkám školního hezouna Wesleyho Rushe. Bianca ho vlastně nenávidí. A když jí dá tu nepěknou přezdívku, vychrstne mu colu přímo do obličeje.
Ale doma to teď nestojí za nic a Bianca touží po rozptýlení. Což dopadne tak, že Wesleyho políbí. A co hůř, líbí se jí to! Při pokusu se z toho nějak vykroutit se z ní a jejího úhlavního nepřítele stanou „kamarádi s výhodami“. Což se samozřejmě brutálně nevydaří. Wesley neumí moc naslouchat a jeho život taky stojí za starou belu. A Bianca si s hrůzou uvědomí, že do kluka, kterého nenáviděla, začíná být trochu zamilovaná 


Wesly Rush za holkama nedolejzá, ale za tebou já dolejzat budu.


Když mi došel balíček s touhle knížkou, byla jsem nadšená. V podstatě hned jsem si ji šla přečíst. To se mi povedlo za pár hodin.
Hned jsem se začetla. Bylo to i kvůli celkem jednoduchému ději. Tohle není nějak extra emotivní knížka. Žádná velká drama se v ní nedějí a proto se mi četla sama.
Zase to, ale není nějaká slátaní. Existují i větší.
Začíná to, ale úplně normálně. Oblíbený a taky namachrovaný a dá se říct že ne moc oblíbená holka. Navzájem se nemají rádi, jenže stane se něco a oni se do sebe pak zamilují. Nechtějí to přiznat, ale všichni víme jak to dopadne.
Rozhodně je ale pozitivní, že Bianca není považována za tak pěknou, ale i tak spí s Weslym. Klukem do kterého se většina čtenářek určitě zamilovala.

Každý je něčí OTKA...

the duff, Duff, and movie image
Co se postav týče, Bianca mi sedla. Všimla jsem si že několika věcech jsem povahově stejné. Akorát to že všechno řešila spaním s Weslym, mě štvalo.
Co se Weslyho týče. Toho jsem chtěla většinu knížky nakopat do rozkroku. Podle mě to byl hroznej kretén a to i když neměl ty svoje sexistický kecy. Právě proto mě hrozně štve, že i tak jsem si ho zamilovala.
Výbuch smíchu jsem měla při čtení dopisu, který Bianca dostala od Weslyho. On v něm totiž působil tak nechutně sebevědomě. No když tam napsal něco ve stylu: Ty jsi jediná kdo ve mě vždycky neviděl takového úžasného kluk (kterým on samozřejmě je atd.), vím že i když jsi s tam tím, tak miluješ mě a já budu čekat, ať se ti to líbí nebo ne.
Když pominu moji averzi k Weslymu (ani nevím jak se vytvořila), tak jsem si čtení užila.
Autorka píše dobře a nezdálo se mi, že by něco nějak zbytečně protahovala.

Bez ohledu na to, kam jdete nebo co děláte, aby jste odvedli sami sebe, realita vás stejně dožene.

Celkové hodnocení: Pro mě jedna z jednoduších knížek. Její úspěch vlastně i chápu, protože nápad je relativně originální. Rozhodně to není nějak extra dobrá knížka, ale i tak se mi líbila.

Obálka: Česká i originální jsi jsou dost podobné. Akorát je na nich jiná holka. Obálka jako taková se mi líbí. Není na ní nic moc výrazného (nebo mi to teda aspoň tak připadá). Kdybych si měla vybrat, která z obálek je hezčí, vyberu si tu českou. Slečna na ní mi totiž připadá sympatičtější.










Četli jste OTKU? 
Co si o ní myslíte vy?



4 komentáře:

  1. Na knihu se také chystám, protože jsem viděla film a ten je vážně povedený. Vím, že je kniha úplně jiná než film, ale zkusit to chci :)
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na film se taky plánuju podívat. :)
      Děkuji. :)

      Vymazat
  2. Knížku jsem nečetla, ale viděla jsem filma nějak moc mě to nevzalo. :) Takže knížku asi ani číst nebudu, ale na druhou stranu jsi na ní napsala vážně moc povedenou recenzi. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film už jsem taky viděla a musím říct že je jiný než knížka. Takže jestli tě nebavil film, knížka možná bude. :) Děkuju.

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)