čtvrtek 26. května 2016

Recenze: Umění předstírat


Opravdu to jen předstírají?

Název: Umění předstírat (1.)
Originální název: The Fine Art of Pretending
Rok vydání: 2015/ originál: 2014
Autor: Rachel Harris
Počet stran: 312
Překlad: Světlana Ondroušková
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná

Podle kluků na fairfieldské akademii existují dva druhy holek – ty na trvalý vztah a ty na nezávazné randění a užívání si. Sedmnáctiletá Alyssa je rozhodně ten první typ – a upřímně touží to změnit. A tak zahájí svou radikální proměnu, jejímž cílem je Justin Carter, největší krasavec a lamač dívčích srdcí. A aby si ji vůbec všiml a ona se zařadila mezi oblíbené holky na randění, přemluví svého kamaráda Brandona, populárního sportovce, aby předstírali, že spolu chodí. Zprvu nevinná hra na šťastný pár postupně přerůstá v něco mnohem víc – v něco, co navždy může zničit jejich dlouholeté přátelství i Alyssinu snahu stát se někým jiným.

,,Ty ale krásně voní," říkám a postavím se před ni. Ruku položím na pracovní desku blízko jejího pasu, druhou natáhnu k plechu a šeptám: ,,Voní jako ty." To jsem asi neměl říkat.

K Umění předstírat jsem přišla způsobem který nesnáším. Celá nadšená jsem se dostala do knihkupectví a těšila se, že tam budu moct strávit nějakou tu hodinu. Jenže jsem tam byla asi deset minut a už mi bylo řečeno, že za chvíli odjíždíme. Takže jsem si musela pospíšit. Jednoduše jsem popadla nějakou knížku a za chvíli si ji vezla domů.
Teď toho nelituju, protože jsem si dovezla dobrou knížku. Jelikož miluju zamilované a reálné příběhy.
Každému je nejspíš jasné jak to skončí, ale i tak.
Jelikož od autorky mám moc ráda její sérii Mé sladké šestnácté století, tak jsem dost doufala že budu podobně nadšená. Zklamání se nedostavilo.
Námět je zajímavý. Hlavní hrdinové spolu chodí jen na oko, ale začíná se to vymykat kontrole a oba se do sebe zamilovávají. Operace Sex-Appeal se vyvíjí dobře, protože Justin se začíná o Alyssu zajímat, ale ta neví, jestli ho ještě chce.

Pokud si chceš vybudovat novou image musíš v sobě najít divošku.


Alyssa se mi zalíbila po pár stránkách. Byla svým způsobem jedna z těch klasických hrdinek, ale měla v sobě i něco navíc.
Hlavně ji přestalo bavit být pro kluky neviditelná, chtěla se stát jednou z tech oblíbených. Proč by ne, když její kamarádky jsou (Tímhle mi to malinko připomíná knížku OTKA).
U Brandona jsem měla ze začátku trochu problém, protože se ne vždycky choval příjemně. Navíc měl ne zrovna dvakrát kladný názor na Justina. To mě štvalo, nebyl totiž takový debil, jako si o něm myslel.

Jsou tři kategorie - hudební, mluvená a smíšená. Naše jde na řadu první. Je tu pět účinkujících - tři zpěváci a dvakrát hraní na nástroje - s Carlosem nás zařadili jako druhé v pořadí.

Celkové hodnocení: Prostě jsem se nejspíš zamilovala do knížek od téhle autorky. Tenhle příběh mě dokázal příjemně zahřát u srdce a pořád jsem se musela usmívat, ale i tak je to prostě ta klasická romantika. Stejně to můžu doporučit všem milovníkům romantiky. Teď jen doufám že CooBoo vydá i druhý díl (ten se týká Justina).

Obálka: Obě jsou zamilované a na obou se někdo líbá. Prostě se mi líbí, ale na té české je mi strašně nesympatickej ten kluk. Ale i tak je česká obálka lepší. Hodí se víc atmosférou k celému příběhu.

Jiné knihy od autorky:
Mé sladké šestnácté století zde
Příběh dvou staletí zde
Můj ne tak sladký život zde



Četli jste ? 
Co si o ní myslíte vy?

8 komentářů:

  1. Jéééé, tak tu si budu muset přečíst. Podobné romanťárny mám ráda a na léto bude perfektní. O paní autorce ani o knize jsem zatím neslyšela/nečetla, takže díky za doporučení!
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečti, na léto bude vážně dobrá. Není zač. :)

      Vymazat
  2. Četla jsem nedávno ukázku a moc se mi nezamlouvala, ale podle tvé recenze to vypadá, že by kniha nemusela být až tak špatná. Možná se po ní ještě podívám.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špatná není, ale když někoho nebaví taková ta skoro neoriginální romantika, tak se mu zamlouvat nebude. :)

      Vymazat
  3. Ahoj. Mě se tahle kniha velmi líbila. Tvoje recenze je pěkná. Jestli se chceš kouknou na moji recenzi, tak se koukni.
    Natka♥
    http://svetuzasnychknih.blogspot.cz/2016/03/recenze-umeni-predstirat.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju. Ráda se podívám. :)

      Vymazat
  4. Knihu mám nově doma a neskutečně moc se na ni těším! :)
    První díl z autorčiny série Mé sladké šestnácté století mám také doma, ale nejprve se asi pustím do Umění předstírat. Stejně jako ty miluji love story :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od autorky mám přečtenou celou sérii Mé sladké šestnácté století a až na poslední díl je na naprosto úžasná. :)
      Potom dej vědět co jsi na knihu říkala. :)
      Děkuju! :)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)