úterý 14. června 2016

Month #1 | May



Protože nemiluji jenom knihy, ale i filmy nebo hudbu, rozhodla jsem se každý měsíc napsat tenhle článek. Pěkně vám v něm představím některé filmy/seriály a písničky, které jsem si za ten měsíc oblíbila. Pokusím se v něm napsat i něco o knihách které jsem přečetla/rozečetla. Vlastně to bude takové shrnutí určitého měsíce. Nejspíš není třeba nic vysvětlovat, takže jdeme na to.






KNIHY

V květnu jsem čtyři knížky dočetla a dvě rozečetla. 
První dočtenou byla kniha Skleněný trůn, pravděpodobně jedna z nejlepších knih tohohle roku (to dost předbíhám).  Je to příběh o nájemné vražedkyni, která má po roce věznění možnost svobody. Může se stát královým bojovníkem, ale o místo se neuchází sama. Musí se utkat s dalšími zabijáky a zloději z celé země. Spousta lidí říká, že často se v knížce nic neděje, ale s tím já nesouhlasím. Každou stránku jsem přímo hltala. Nejspíš bych byla schopná sem rovnou napsat recenzi, na tu si musíte ještě počkat. 
Dál tu mám knížku jménem Bitkařský kodex. Jedná se o knížku kterou jsem četla během mistrovství světa v hokeji. Pojednává o pravidlech bitkařů v NHL, začátcích bitkařu a i spoustě příběhů. Nejedná se o nějakou velkou literaturu, ale byla to taková příjemná oddechovka. Rozhodně bych nechtěla být bitkař.
Pak se mi podařilo konečně dočíst ve škole knihu Nazí. Upřímně, četla jsem ji dost dlouho. Knížka mě nebavila, ale myslím, že to nebylo úplně kvůli příběhu. Ono se totiž nečte moc dobře, když sedíte v místnosti s dalšími dvaceti lidmi co si většinou potichu povídají, každou chvíli vám do toho zvoní a nebo k vám pořád chodí učitelka s otázkou "Tak jak se ti to líbí?". Knížka vypráví o dvou dospívajících holkách a o třech klucích v Německu a Česku. Knížka je i dost psychologická a musí se u ní přemýšlet (nebo to se mi aspoň zdálo).
Jako poslední jsem dočetla nejspíš poslední vyloženě letní knížku, kterou jsem měla doma. Netuším co si v tom létě přečtu, asi budu muset nakupovat. Čemu jsem věřila je od autorky knihy Můj život u sousedů, takže jsem se hodně těšila. Je to taková příjemná knížka přímo na léto. Čtení je to odpočinkové, ale není to žádná obyčejná romantická slátanina. Často jsem měnila svoje pocity vůči postávám, ale nakonec z toho skoro všichni vyšli dobře.

Skleněný trůn    

Rozečetla jsem dvě knížky a jednou z nich je Vadí vám chaos v mojí hlavě. Jedná se o biografii frontmena Aerosmith Stevena Tylera. Tuhle kapelu mám dost ráda a proto když jsem viděla tuhle knížku, koupila jsem si ji (navíc byla v levných knihách :D). Bohužel ji čtu už podruhé. Napoprvé jsem ji vůbec nepochopila. Je to dost nepřehledné a často se mluví o úplných nesmyslech. To jsem, ale čekala. Snad to teda napodruhé pochopím víc.
Ve škole jsem rozečetla Domov na konci světa. Tuhle knížku mi vybrala kamarádka a ze začátku jsem z ní byla trošku vyděšená. Postupně se mi, ale začíná líbit. Vypráví o dvou kamarádech, kteří se do sebe zamilují (k téhle části jsem se aspoň dostala). Příběh se odehrává v několika desetiletích dvacátého století, nejdřív v šedesátých, pak v sedmdesátých a nakonec v osmdesátých. Tohle si jen myslím, nemůžu se totiž doma do knížky podívat. Skvělým obohacením je i hudba, do té jsem se úplně zamilovala. 

 

FILMY

Filmů jsem viděla asi milión (asi jako každý měsíc). Vybrala jsem tři, které si nejvíc pamatuju. 
Začátkem měsíce jsem šla do kina na film Kapitán Amerika: Občanská válka. Protože miluju superhrdiny, tohle jsem si nemohla nechat ujít. Kapitán Amerika je jeden z mích nejoblíbenějších, takže jsem fandila jemu. Iron mana dvakrát nemusím. Zase se nebavíme o nějak převratném filmu, ale prostě v něm jsou superhrdinové. Tady jsem se hrozně zamilovala do Buckyho. Konec jsem naštěstí netipla dobře, tam mě úplně naštval Iron man. V celém filmu jsem navíc měla pocit, že tam je hrozně moc superhrdinů. Co tam vlastně chtěl Spiderman?
Už od začátku mi bylo jasné, že Domov na konci světa do konce školního roku nedočtu. Když jsem zjistila, že je zfilmovaný, musela jsem se podívat (film se jmenuje "Tři do páru"). Přes prázdniny se mi čekat nechce (nevím, jestli bych se dokopala si knížku koupit). Je mi jasné že spousta tam toho není, ale co. Film byl i tak dost dobrý. Celkem dlouho se dva hlavní představitelé neuvidí a pak najednou má jeden přítelkyni (vlastně jsem nepochopila, co ta holka je), ale zároveň je gay. Všichni se do sebe tak nějak zamilovávají.
Jako poslední tu mám film, který se mi zas tak úplně nelíbil, ale rozhodně si ho budu pamatovat dost dlouho. Mluvím o filmu Místnost sebevrahů (úžasný název, že?). Film je jen s titulky, takže jsem se i naučila polsky. Dominik je normální kluk, má holky, kamarády a je dobrý ve škole. Jenže pak se kvůli dohodě musí líbat se svým kamarádem, no a líbí se mu to. Když se jeho kamarád dozví že je gay, zveřejní to na internetu a už to je. Dominik se navíc přihlásí do virtuální hry, kde se seznámí s holkou, která má v úmyslu se zabít. Dominik se začne uzavírat do sebe a třeba i deset dnů nevyleze z pokoje. Celé je to dost smutné. Týká se do šikany, pokusů o sebevraždu, sebepoškozování a i nebezpečí internetu. Pamatovat si na něj budu ne jenom kvůli podstatě příběhu, ale i spoustě krve a nebo videu, kde si někdo střelí kulku do hlavy a to mám horory ráda. 

  

HUDBA

Písničky mám nachystané taky tři, ale rozhodně toho o nich nebudu psát tolik.



Billy Talent- Nothing To Lose
Kapelu znám už celkem dlouho, ale Nothing To Lose jsem našla až díky filmu Místnost sebevrahů. Hráli v něm docela dobrý písničky a když jsem je hledala, vyjela mi tahle. Úplně jsem se do ní zamilovala i díky textu.



Arctic Monkeys- Do I Wanna Know?
Tohle je podobný případ jako u první písničky, akorát jsem na písničku přišla díky kamarádce. Hrozně se mi líbí ten zvuk a něčím mě to hned dostalo.


Aerosmith- Dream On
Dream On poslouchám pořád dokola. Možná to je kvůli knížce, ale spíš, protože se ji učím hrát na kytaru. Když ji poslouchám cítím se vždycky taková omráčená. Navíc miluju Stevenův hlas. Jinak kousek písničky je v nějaké písničce od Eminema (jen kdyby to někomu připadalo povědomé). 


 Jaké knížky jste přečetly za květen vy? 
Četli jste někdy nějakou z těch mích?
Co filmy a písničky?

2 komentáře:

  1. Skleněný trůn jsem četla na začátku roku a celou sérii jsem si zamilovala. Civil War jsem taky viděla v kině a moc se mi to líbilo, jenom Spider Mana bych teda vyškrtla :D. Hlavně když ho hrál tenhle herec :D
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Skleněného trůnu doufám, že si sérii brzo dokoupím. Spiderman mi právě přišel dost zbytečný. :)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)