neděle 5. června 2016

Recenze: Easy


Náhodou ji zachránil

Easy? (Contours of the Heart, #1)
Název: Easy (1.)
Originální název: Easy
Autor: Tammara Webber
Rok vydání: 2013/ originál: 2012
Počet stran: 308
Překlad: Sabina Čechová
Nakladatelství: Jota
Vazba: Vázaní s přebalem

Sledoval ji, ale neznal ji. Až do chvíle, kdy se stal díky náhodnému setkání jejím zachráncem... 
Dívka, která se domnívá, že lidem nelze věřit, na sliby se nedá spoléhat a věrnost je pouhá iluze. Chlapec, který věří, že pravda je relativní, že lži dokážou skrýt nesnesitelnou bolest a vina je neodpustitelná. Potvrdí si navzájem svá přesvědčení, nebo je naopak jeden druhému definitivně vyvrátí? 
Když Jacqueline následuje svého kluka na vysokou školu, kterou si vybral, rozhodně nečeká, že se s ní dva měsíce po začátku druhého ročníku náhle rozejde. Dva týdny stráví v naprostém šoku, aby se pak probudila v jiné realitě: je nezadaná, místo na výběrovou hudební konzervatoř chodí na státní univerzitu, bývalí přátelé ji najednou ignorují a poprvé v životě jí hrozí, že z nějakého předmětu propadne. 
Při odchodu z večírku je Jacqueline na opuštěném parkovišti napadena klukem ze studentského spolku, do něhož patří i její bývalý přítel. Zachrání ji neznámý mladík, který byl ve správný čas na správném místě, a ona chce jen jediné – vymazat útok a celou tu noc z paměti. Ale její zachránce Lucas chodí na stejné přednášky z ekonomie jako ona, sedí v zadní řadě, skicuje si něco do bloku a při tom se na ni dívá. Její kamarádky ho ohodnotí jako dokonalý materiál na nezávaznou divokou známost, která jí pomůže vzpamatovat se po rozchodu. Když se z útočníka, který ji napadl, stane stalker, má Jacqueline na výběr: zhroutit se, nebo se začít bránit. Lucas nad ní drží ochrannou ruku, ale sám má svá vlastní tajemství. Najednou je těžké odhalit, co se skrývá za vnějším zdáním, a není jasné, komu se dá věřit.


Opřela jsem se o podlahu auta a snažila se zvednout, ale moje bolavé svaly odmítaly poslechnout. Vzlykala jsem do polstrování a na tváři se mi mísily slzy se slinami. ,,Prosím ne, prosím tě, přestaň, bože, přestaň..." Nenáviděla jsem tu bezmoc ve svém hlase.

Pořád jsem si kvůli anotaci říkala, že se jedná jen o obyčejnou NA knihu. Že nemám důvod ji číst a tak podobně. Když jsem ji někde objevila ve velké slevě, řekla si proč teda ne a koupila ji. Dost dlouho se mi do ní nechtělo. Jednou jsem si ji teda z nudy otevřela a bum! Začalo mě to hned bavit. 
Styl psaní je příjemný a autorka  nic nějak extra neprotahovalo, párkrát teda možná jo. 
Postavy vám připadají reálné, to se pokaždé nestává. Někdy jsem měla chuť, je všechny pořádně profackovat. I za sebemenší blbost.
Pořád mi to, ale připadalo takové neoriginální. Jelikož náš zachránce Lucas byl sexy, tajemný a měl nějaké tajemství. A po pár kapitolách jsem si byla jistá že to jeho tajemství jsem odhalila.

Připadala jsem si jako taková ta figurka s kývající hlavou.


Ještě že po něm Jacquelin hned neskočila, protože to už by bylo naprosto neoriginální. To se totiž stává dost často. Kluk se rozejde s hlavní hrdinkou, ta probrečí ani ne den a už si říká: Jsem nezadaná, tak jsi jdu užívat.
Co se týká samotného Lucase. Pro mě je jen jeden z mnoha knižních hrdinů. K srdci mi nějak nepřirostl. Upřímně nevím, čím to bylo. Zase mi ani nějak nevadil.
Po tom co Jacquelin odhalila jeho tajemství, jsem byla překvapená. A já si myslela něco úplně jiného.
V druhé půlce knížky už začíná být i větší romantika, to se dalo čekat.
Knížka je v podstatě zaměřená na vážnější téma, což pro mě i zrychlovalo čtení.

,,Všiml jsem si tě hned první týden," promluvil tiše. ,,Nejen proto, žes byla hezká, i když to taky hrálo roli."

Celkové hodnocení: Očekával jsem něco úplně jiného. Celá knížka mě bavila, i přes těch pár klišé. Je to povedené NA s dobrým příběhem.

Obálka: Prostě k téhle knížce nafotili snad milion fotek a pak si každá země může vybrat jakoukoliv z nich a být originální a zároveň stejní. Protože na všech jsou stejní aktéři.


4 komentáře:

  1. Knihu mám doma, takže jsem na ni velmi zvědavá :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až ji přečteš, dej vědět co si myslíš. :)
      Děkuji! :)

      Vymazat
  2. Easy mám už hrozně dlouho v TBR a už jsem ji chtěla vyřadit, ale podlé tvojí recenze to vypadá docela slušně, tak ji tam asi přece jenom nechám a snad ji časem i přečtu :D
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě moje recenze přiměla knížku v TBR nechat.

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)