čtvrtek 14. července 2016

Recenze: Čemu jsem věřila


Změní se něco po společně tráveném létu?

Název: Čemu jsem věřila
Originální název: What I Thought Was True
Rok vydání: 2015/ originál: 2014
Autor: Huntley Fitzpatrick
Počet stran: 392
Překlad: Magdaléna Stárková
Nakladatelství: CooBoo

Gwen Castleová si vždycky představovala, jak jednoho krásného dne opustí ostrov, na kterém vyrůstala. Ostrov, kde se mimo letní sezonu nic zajímavého neděje, kde potkává stále ty samé tváře a kde se nic neutají. Ovšem toto léto bude vše jinak, protože na ostrov přijíždí na letní brigádu Cassidy Somers, kluk, kterého Gwen nechtěla už nikdy vidět. Zatímco on je neuvěřitelně pohledný a pochází z bohaté rodiny, její rodiče se celý rok dřou, aby dokázali splatit účty za léčbu Gwenina bratra. Zdá se, že nemohou být odlišnější – navíc mezi nimi jako bouřkový mrak visí událost, která se stala na jaře a na niž by Gwen nejraději zapomněla. Ale společná brigáda a dlouhé léto dokáží zázraky.


,,Hele, já vím, že jsi Gwen. Tvoje... tvoje máma u nás dneska uklízela. Myslel jsem, že třeba příjdeš s ní."


Když jsem začínala číst Čemu jsem věřila, byla jsem na sebe zase hrozně naštvaná. Nikdy si totiž nemůžu letní knížku nechat na léto, ale co už.
Měla jsem trochu strach, protože první knížku co jsem od autorky četla (Můj život u souseedů), jsem si zamilovala. Nechtěla jsem aby mě tahle zklamala, ale naštěstí se to nestalo.
Už na začátku zjistíme, že se nacházíme úplně jiném příběhu s jinými postavami.
Hlavní hrdinka Gwen konečně změní letní brigádu a už nepracuje ve zmrzlinářství svého táty, ale dělá "chůvu" jedné staré paní. No a po cestě narazí na problém. Není jediná kdo má novou brigádu, má ji i Cassidy. Kluk se kterým už nechtěla mluvit. Jenže se potkávají pořád víc a nakonec se ukazuje že Cassidy není zas tak špatný. Jenže pořád nevyřešili to co se stalo.

,,Asi milion průšvihů" ,,A většinou se Spencem po boku?" vypadne ze mě, ale hned toho lituju. Čekám, že štěkne něco o tom, že se Spencem hřeším ráda i já, nebo se naopak úplně odlčí.

ocean, summer, and water imageTo co se stalo se hned tak nedozvíme. Pořád jsem přemýšlela co se mohlo stát a pak si řekla že to prostě musí být jedna ta možnost. Nakonec jsem měla pravdu, ne úplně přesně, ale i tak jsem ji měla.
Gwen neřešila jen Cassidyho, ale i vztahy v rodině a hlavně svého mladšího brášku, o kterého se musela často starat.
Pořád jsem měla velkou tendenci srovnávání s první knihou od autorky. Přičemž to vždycky dopadlo stejně, víc se mi líbila ta první.
Ale i tak, jsem si čtení užila. Hlavně si mi líbilo prostředí, ostrov s nádhernou pláží a prostě celá ta letní atmosféra. Gwen i Cassidyho jsem si oblíbila a každému je asi jasné jak to s nimi dopadne, ale i tak mě ty jejich vztahové změny někdy štvali.

Paní Ellingtonová nám zachránila místo. A já se další dvě hodiny chovám jako zrádce.

Celkové hodnocení: Autorka nezklamala a opět přišla s krásnou letní romanťárnou. Není to, ale žádná přihlouplá slaďárna. Zase jsem si ji neužila naplno, díky mojí neletní atmosféře, ale pořád to bylo hodně dobré. Takže pokud hledáte něco s letní atmosférou, tohle je to pravé.

Obálka: Nemůžu si pomoct, ale ta naše je o hodně hezčí než originál. Je totiž taková jednoduchá a dobře se na ni dívá. Originál je teda taky jednoduchý, ale vždycky když se na ni podívám, něco mi hrozně vadí.

Jiná kniha od autorky:
Můj život u sousedů zde




Četli jste tuhle nebo jinou knihu od autorky?
Co říkáte?

4 komentáře:

  1. Můj život u sousedů byla vážně nádherná kniha. Na databázi v hodnocení tato její kniha byla trochu hůře hodnocená, ale i přesto si ji toužím přečíst. Tvé nadšení mě utvrdilo v tom, že se mi to líbit bude. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj život u sousedů je vážně lepší, ale tohle bylo taky dobré čtení. Doufám že se ti kniha bude líbit. :)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze! :)
    Od autorky jsem také četla Můj život u sousedů (líbilo se mi to moooc), ale do této jsem se pouštět nechtěla. A teď? Po Tvé recenzi se po ní musím okamžitě podívat :3 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      Tak snad se ti bude líbit. A třeba dej vědět co na ní budeš říkat. :)

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)