pátek 1. července 2016

Recenze: Skleněný trůn


Dokáže Celaene obhájit svou pověst nejobávanějšího zabijáka?

Název: Skleněný trůn (1.)
Originální název: Throne of glass
Autor: Sarah J. Maas
Rok vydání: 2015/ originál: 2012
Počet stran: 392
Překlad: Ivana Svobodová
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Brožovaná

Celaene je od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu – stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ovšem během výcviku se pokusí o útěk a je odsouzena k trestu smrti. Nemilosrdný král vládnoucí železnou rukou jí nabídne poslední šanci – stane se královským šampionem a nastoupí do hry o přežití. Jestliže porazí dalších 23 šampionů, získá svobodu.
Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností – Celaene teď o svůj život bojuje nejen se soupeři, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.



Knihovny byly plné myšlenek - možná nejnebezpečnějších a nejmocnějších ze všech zbraní 

Protože mě spousta dystopií přestala postupně bavit, nebo mě nezačala bavit vůbec (krom Legendy), byla jsem celkem skeptická. Vlastně byl Skleněný trůn jen jeden z dalších nepodstatných kusů na wishlistu. Jelikož jsem tuhle knížku dostala od dědy, dala jsem jí šanci. 
Nechápu jak jsem si mohla myslet, že by mě nebavila. Není to jedna z nejlepších knih co jsem četla, ale bavila mě.
Sice je příběh z pohledu třetí osoby, čemuž moc neholduju, ale tady mi bylo i jiné zbytečnosti úplně jedno. Některé kapitoly tu byly i z pohledu Chaola, Doriana nebo Kaltain.
Musím, ale přiznat že je to takový mix Divergence, Hunger Games, Selekce a určitě i jiných dystopiích. I tak byla knížka originální a chytila mě. 
Bohužel pro mě jsem čekala trochu víc akce a napětí.
Ze začátku mi Celaene připadala, že by vážně mohla být neohrožená bojovnice, jenže...
Celaene se často chovala jako normální puberťačka, hlavně potřebovala mít krásné šaty. Tímhle nejspíš klesla celá knížka, protože jsem očekávala pravou bojovnici a ne nějakou normální holku. Jinak byla dobrá hrdinka, ale prostě jsem od ní čekala něco jiného.

Dokážu velmi dobře přežívat o samotě - když mám něco dobrého ke čtení.


No a ostatní postavy?
Co se týče Doriana a Chaola, bylo mi už od začátku jasné koho budu mít radši. Samozřejmě, Dorian je milý a všechny ty další kladné vlastnosti, ale připadá mi, že je hrozně znuděný. Tady je ta podobnost se Selekcí. Prostě nesouhlasí s vládou svého otce a tak se zamiluje do někoho do koho nemůže. Určitě to neplánoval, ale i tak. Celaene miluje, tak proč bychom ho neměli mít rádi. 
Zato Chaol je od začátku protivný a s Celaenou nechce nic mít, ale postupem času zjišťuje že k ní něco cítí. Jinak by ji nechodil pozorovat ve spánku. Časem je milejší a milejší. Zatím jsem teda pro Chaola. Uvidíme jak se to vyvine.
V knížce je i víc důležitých postav, ale k těm zatím moc názor nemám. Jasně Kaltain nemá rád nikdo, takže tady je to jasné. Pořád, ale nevím, co si myslet o Nehemii. Jasně, Celaeně pomohla a je její kamarádka, ale pořád si u ní nejsem jistá. 
Jelikož účastníci turnaje, ve kterém je i Celaene, museli nějak vypadávat, dostávali zkoušky. Dost mě mrzí, že si s nimi autorka nevyhrála víc. Pár jich popsala a o některých se jen zmínila. Pořádně si vyhrála až s tou poslední. Ta nebyla, ale nějak zajímavá, jelikož šlo jen o obyčejný souboj. Plus téhle knížky je i mapa na začátku knížky. Často jsem ji používala při zmínce o jakékoli části Erileai. 

Dorian byl ztracený - ztracený ve světě, o kterém vždy snil.

Celkové hodnocení: Jedná se o dystopii, ke kterým jsem dost skeptická. Ale musím uznat, že tahle zatím vypadá dobře. Několik problémů jsem si našla, snad se zlepší. V sérii pokračovat budu, takže doufám, že příště budu víc spokojená.

Obálka: Obálka je pořád stejná, jen se mění jazyk. Hlavně se mi hodně líbí písmo, kterým je napsán název, je takové pěkně vystouplé. Postava co je na obálce, na mě působí celkem rozporuplně. Připadá mi že se tam hodí, ale i nehodí. Celkově to, ale působí dobře.






Co vy a Skleněný trůn?
No a jelikož skončila škola, tak jak vám dopadlo vysvědčení?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem šťastná za každý komentář :)